FAGGIANO, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.992
EU - Europa 1.402
AS - Asia 567
SA - Sud America 10
AF - Africa 5
OC - Oceania 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 4.982
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.968
IT - Italia 480
SE - Svezia 367
CN - Cina 334
UA - Ucraina 184
SG - Singapore 163
DE - Germania 130
FI - Finlandia 88
GB - Regno Unito 49
FR - Francia 40
IN - India 21
VN - Vietnam 20
BE - Belgio 14
CA - Canada 14
IE - Irlanda 14
TR - Turchia 13
NI - Nicaragua 8
IR - Iran 7
NL - Olanda 7
RU - Federazione Russa 7
AU - Australia 5
BR - Brasile 4
CO - Colombia 4
BG - Bulgaria 3
DZ - Algeria 3
ES - Italia 3
HK - Hong Kong 3
PL - Polonia 3
SM - San Marino 3
CH - Svizzera 2
CZ - Repubblica Ceca 2
EG - Egitto 2
IL - Israele 2
NO - Norvegia 2
BO - Bolivia 1
EE - Estonia 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
ID - Indonesia 1
JM - Giamaica 1
JP - Giappone 1
KW - Kuwait 1
LT - Lituania 1
MX - Messico 1
PE - Perù 1
RO - Romania 1
SA - Arabia Saudita 1
Totale 4.982
Città #
Chandler 477
Jacksonville 407
Nyköping 287
Woodbridge 179
Fairfield 167
Ann Arbor 157
Singapore 126
Ashburn 114
Cambridge 110
Houston 108
Lawrence 105
Roxbury 103
Nanjing 89
Beijing 71
Wilmington 70
Bari 67
Des Moines 67
Princeton 52
Seattle 48
Boardman 46
Inglewood 45
Ruvo Di Puglia 45
Brooklyn 42
New York 39
Jiaxing 23
Milan 22
Nanchang 22
Dong Ket 20
Santa Clara 19
Shenyang 16
Hebei 15
Los Angeles 15
Taranto 15
Brussels 14
Changsha 14
Dublin 14
Castellana Grotte 12
Paris 12
San Diego 12
San Mateo 12
Guangzhou 11
Helsinki 11
L’Aquila 11
Modugno 11
Rome 11
San Francisco 9
Tianjin 9
Toronto 9
Augusta 8
Genoa 8
Leawood 8
Managua 8
Naples 8
Florence 7
Haikou 7
Ardabil 6
Campobasso 6
London 6
Monmouth Junction 6
Pune 6
Redwood City 6
Shanghai 6
Copparo 5
Cutrofiano 5
Izmir 5
Monte San Giusto 5
Norwalk 5
Bologna 4
Catania 4
Dearborn 4
Frankfurt am Main 4
Ningbo 4
Pescara 4
Roseto degli Abruzzi 4
San Martino in Strada 4
Santa Marta 4
Turin 4
Acireale 3
Altamura 3
Bremen 3
Carmagnola 3
Chiaravalle 3
Corato 3
Corridonia 3
Jinan 3
Laghouat 3
Molfetta 3
Monte San Giovanni Campano 3
Munich 3
Redmond 3
Reggio Emilia 3
Sivas 3
Spoltore 3
São Paulo 3
Tappahannock 3
Urbino 3
Warsaw 3
Washington 3
Wuhan 3
Yellow Springs 3
Totale 3.590
Nome #
A WWW-Based Cooperative Learning System and its Effects on Students’ Achievement 116
Synergy between manipulative and digital artefacts: a teaching experiment on axial symmetry at primary school 102
LA CREATIVITÀ E LE FIABE COME STRUMENTI DI COSTRUZIONE DEL PENSIERO MATEMATICO NELLA SCUOLA PRIMARIA 102
From Acorns to Oak Trees: Charting Innovation Within Technology in Mathematics Education 98
GEOGEBRA AS A METHODOLOGICAL RESOURCE 90
Web-based cooperative learning in mathematics 84
null 76
Networking technologies to foster mathematical metacognitive processes 75
CSCL in Math Education 75
ABOUT PHYSICAL AND TECHNOLOGICAL MANIPULATION IN PRIMARY AND LOWER SECONDARY SCHOOL GEOMETRY EDUCATION 74
null 73
Adult education and ICT: a case study 72
A tetrahedron to model e-learning Mathematics 72
Insegnare la matematica nella scuola di tutti e di ciascuno 68
Consapevolezza degli insegnanti delle ragioni degli errori degli studenti in matematica: uno studio esplorativo nella Scuola Primaria - Teachers’ awareness of the reasons for student math errors: an explora- tory study at Primary School level 66
FAIRY TALES IN PRIMARY SCHOOLS: MATHEMATICAL THINKING THROUGH CREATIVITY, FANTASY AND IMAGINATION 65
Can educational technology foster effective motivation to learn? 65
Opening: Approaches and methodology for a culturally contextualized educational technology 64
Imparare la geometria cooperando in rete 64
La Matematica: roba da grandi 64
A Further Investigation On The Effectiveness Of A WWW Hypermedial System For Cooperative Learning 62
Adult dealing with mathematics: an Italian experience 62
Proceedings of ICTMT11 61
A Platform for Building and Using Personalized Courseware 60
Teachers’ perceptions and usage of ICT: an issue for educators to deal with 59
FOSTERING AUTONOMY IN COGNITIVE DISABLED STUDENTS THROUGH MATHEMATICS 59
A framework for supporting Web-based Cooperative Learning 56
A formal model for developing e-learning software 55
Effects of a WWW cooperative learning on children education 55
Approaches and methodology for a culturally contextualized educational technology 54
A virtual tutor for a multimedial distance learning course 53
Matematica e tecnologie: una sfida per l’insegnamento 53
Robo-eLC: Enhancing learning hypermedia with robotica 53
Apprendimento Cooperativo in matematica con le tecnologie di rete 52
Formare, aggiornare, sperimentare 52
La matematica in età adulta: la formazione degli insegnanti specializzati nel sostegno 51
Un progetto di aggiornamento, formazione e sperimentazione 51
L'Asta per la Festa: un problema aperto nella scuola primaria. 51
HOLDING AN AUCTION TO SELF-FINANCE A PARTY: EARLY OPERATIONS WITH DECIMAL NUMBERS, RATIOS AND PROPORTIONS 51
"Integrare" le tecnologie nella didattica della Matematica: un compito complesso 50
Artefatti digitali e artefatti manipolativi in sinergia: il ruolo di GeoGebra 50
Evaluating The Effects On Learning Of A Cooperative Student Model 49
The synergy between Manipulative and Digital Artefacts in a Mathematics Teaching Activity: a co-disciplinary perspective 49
Facing challenging mathematics to organize a self-financed party 47
L’apprendimento cooperativo a distanza: studio dell’efficacia 47
A Math Cooperative Learning Environment: Ongoing Design 47
Nessuno può sfuggire alla Matematica. La formazione matematica per gli adulti: gli insegnanti di sostegno e le competenze matematiche per le professioni 47
Un ambiente per lo sviluppo e la fruizione di corsi in e-learning 46
Gli insegnanti di matematica in formazione permanente 46
La mediazione delle nuove tecnologie per un’analisi dei processi di apprendimento in situazioni di problem solving 45
INTEGRATING TECHNOLOGY IN MATH CLASS: HOW, WHEN AND WHY? 45
USING INTERACTIVE WHITEBOARD TO ENHANCE MATH TEACHING: HOW, WHEN AND WHY? 45
Utilizzo delle nuove tecnologie e storia della matematica nella didattica: una integrazione possibile? 44
La preparazione in Matematica tra Scuola Superiore e Università: offerte e richieste 44
Teaching Mathematics and its Applications, Special Issue on ICTMT11 44
CREATING A SYNERGY BETWEEN MANIPULATIVE AND VIRTUAL ARTEFACTS TO CONCEPUTALIZE AXIAL SYMMETRY AT PRIMARY SCHOOL 44
Enhancing metacognitive skills using a Web-based Cooperative Learning Environment 43
Cooperative Learning for Mathematics and Natural Sciences 42
Leading teachers to perceive and use technologies as resources for the construction of mathematical meanings 42
MATHEMATICS AS A WAY OF BEING FAMILIAR WITH THE TERRITORY 41
Viva il Giro d’Italia: i percorsi, l’orientamento e lo spazio nella Scuola Elementare 40
PAROLO, PAROLE, PAROLE E ...PAROLACCE: FATEVI DELLE DOMANDE, DATEVI DELLE RISPOSTE 40
L'ausilio delle nuove tecnologie nella formazione scientifica degli adulti 39
null 39
Artefatti manipolativi e virtuali in sinergia per la concettualizzazione della simmetria assiale nella scuola primaria 38
La matematica del passato e le potenzialità tecnologiche del futuro nel presente delle relazioni di tirocinio 37
null 37
Giocando con la torre di Hanoi: dalla ricerca di regolarità al principio di induzione 36
Un Ambiente per la personalizzazione di corsi per l’elearning 35
null 35
Dialogo tra Didattica della Matematica e Didattica Generale: problemi e sinergie 35
Utilizzare la LIM per insegnare matematica: come, quando e perché? 34
null 34
null 34
null 34
Constructing shared mathematical meanings in the classroom with digital artifacts that simulate real-world phenomena 34
null 33
E-learning in the CampusOne Project at the University of Bari 33
MANIPOLARE, COSTRUIRE E VERIFICARE L'APPRENDIMENTO DI CONCETTI GEOMETRICI E ARITMETICI NELLA SCUOLA PRIMARIA CON I QUADERNI INTERATTIVI "1-2-3... CABRI" 32
Saperi matematici e cittadinanza attiva 32
null 32
Web-based learning in academic context 31
Tecnologie, matematica e metacognizione 30
null 30
GeoGebra Institute of Bari: la collaborazione scuole - Università 29
ICT for creative Maths: from “Crop circles challenge” to “Partners in patterns” 29
null 29
Aligning embodied and instrumental experiences to foster mathematics teaching and learning 26
MathEl: An Implementation of the COSMO Cooperative Student Modeling System 23
Conceptualising axial symmetry through the use of cabri elem within an integrated laboratory approach 23
About the awkward process of integrating technology into math class 23
Costruire, condividere e discutere scenari di insegnamento-apprendimento come occasione di crescita professionale 23
Osservare, ipotizzare e argomentare: un percorso didattico dai dadi alle equazioni 23
Metacognizione e apprendimento cooperativo 21
Il curricolo di Matematica. Dai contesti ricchi e motivanti alle competenze: un percorso “da gambero” 21
Preface 21
null 21
Introduction to the papers of TWG16: Learning Mathematics with Technology and Other Resources 21
Teachers as task designers in the digital age: teaching using technology 21
THE COLLABORATIVE WORK ON SCENARIO DESIGN AS A TOOL TO FOSTER TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT 20
Totale 4.780
Categoria #
all - tutte 24.080
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 24.080


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020499 0 0 0 0 78 20 81 34 84 34 143 25
2020/2021741 75 22 53 13 137 14 61 18 140 98 76 34
2021/2022747 15 91 1 21 18 57 14 41 30 32 147 280
2022/20231.297 198 146 85 139 146 155 14 161 197 11 20 25
2023/2024557 34 81 36 38 58 83 23 29 32 53 42 48
2024/2025397 70 34 178 50 65 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.232