FAGGIANO, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.582
AS - Asia 2.168
EU - Europa 2.017
SA - Sud America 528
AF - Africa 82
OC - Oceania 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 8.384
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.496
SG - Singapore 986
IT - Italia 702
CN - Cina 469
BR - Brasile 446
SE - Svezia 373
HK - Hong Kong 333
RU - Federazione Russa 219
UA - Ucraina 186
DE - Germania 157
VN - Vietnam 139
FI - Finlandia 95
GB - Regno Unito 84
FR - Francia 70
TR - Turchia 69
IN - India 46
CI - Costa d'Avorio 32
AR - Argentina 31
CA - Canada 31
MX - Messico 30
NL - Olanda 28
ID - Indonesia 23
BD - Bangladesh 19
IE - Irlanda 18
ZA - Sudafrica 17
EC - Ecuador 15
BE - Belgio 14
IQ - Iraq 14
ES - Italia 13
PL - Polonia 12
NI - Nicaragua 11
SA - Arabia Saudita 10
JP - Giappone 9
CO - Colombia 8
IR - Iran 8
KE - Kenya 8
PT - Portogallo 8
VE - Venezuela 8
PE - Perù 7
PY - Paraguay 7
AT - Austria 6
GH - Ghana 6
AU - Australia 5
DZ - Algeria 5
EG - Egitto 5
IL - Israele 5
LT - Lituania 5
NO - Norvegia 5
CH - Svizzera 4
HN - Honduras 4
JM - Giamaica 4
MA - Marocco 4
MY - Malesia 4
PA - Panama 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
BG - Bulgaria 3
JO - Giordania 3
KG - Kirghizistan 3
KZ - Kazakistan 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
SM - San Marino 3
UZ - Uzbekistan 3
AZ - Azerbaigian 2
BO - Bolivia 2
CL - Cile 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DK - Danimarca 2
ET - Etiopia 2
KR - Corea 2
KW - Kuwait 2
NP - Nepal 2
PH - Filippine 2
TH - Thailandia 2
TN - Tunisia 2
UY - Uruguay 2
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
BN - Brunei Darussalam 1
EE - Estonia 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
LB - Libano 1
PK - Pakistan 1
PR - Porto Rico 1
PS - Palestinian Territory 1
QA - Qatar 1
RO - Romania 1
RS - Serbia 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TT - Trinidad e Tobago 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 8.384
Città #
Chandler 477
Singapore 460
Jacksonville 407
Hong Kong 330
Nyköping 287
Ashburn 210
Woodbridge 179
Fairfield 167
Ann Arbor 157
Beijing 132
Houston 113
Cambridge 110
Lawrence 105
Roxbury 103
Nanjing 89
Bari 76
Wilmington 71
Des Moines 67
Los Angeles 63
New York 56
Brooklyn 54
Seattle 53
Princeton 52
Boardman 46
Ho Chi Minh City 46
Dallas 45
Inglewood 45
Ruvo Di Puglia 45
São Paulo 45
Milan 40
Rome 37
Abidjan 32
Hanoi 28
Santa Clara 25
Jiaxing 23
Moscow 23
Nanchang 22
Bursa 21
Dong Ket 20
Rio de Janeiro 20
Turin 19
Dublin 18
Buffalo 17
San Francisco 17
Shenyang 17
Guangzhou 16
Changsha 15
Hebei 15
Helsinki 15
Taranto 15
Brussels 14
Naples 14
Paris 14
Catania 13
San Diego 13
Berlin 12
Castellana Grotte 12
L’Aquila 12
San Mateo 12
Warsaw 12
Boston 11
Council Bluffs 11
London 11
Managua 11
Modugno 11
Toronto 11
Ankara 10
Chicago 10
Genoa 10
Campinas 9
Florence 9
Istanbul 9
Munich 9
Pune 9
Shanghai 9
Tianjin 9
Atlanta 8
Augusta 8
Bologna 8
Frankfurt am Main 8
Johannesburg 8
Leawood 8
Porto Alegre 8
Belo Horizonte 7
Curitiba 7
Haikou 7
Montesilvano Marina 7
Orem 7
Tokyo 7
Ardabil 6
Brasília 6
Campobasso 6
Can Tho 6
Charlotte 6
Denver 6
Guayaquil 6
Lima 6
Mexico City 6
Monmouth Junction 6
Nairobi 6
Totale 4.996
Nome #
A WWW-Based Cooperative Learning System and its Effects on Students’ Achievement 160
LA CREATIVITÀ E LE FIABE COME STRUMENTI DI COSTRUZIONE DEL PENSIERO MATEMATICO NELLA SCUOLA PRIMARIA 155
Synergy between manipulative and digital artefacts: a teaching experiment on axial symmetry at primary school 143
Consapevolezza degli insegnanti delle ragioni degli errori degli studenti in matematica: uno studio esplorativo nella Scuola Primaria - Teachers’ awareness of the reasons for student math errors: an explora- tory study at Primary School level 137
From Acorns to Oak Trees: Charting Innovation Within Technology in Mathematics Education 130
ABOUT PHYSICAL AND TECHNOLOGICAL MANIPULATION IN PRIMARY AND LOWER SECONDARY SCHOOL GEOMETRY EDUCATION 123
GEOGEBRA AS A METHODOLOGICAL RESOURCE 107
CSCL in Math Education 106
A framework for supporting Web-based Cooperative Learning 105
Web-based cooperative learning in mathematics 105
Adult education and ICT: a case study 104
A Further Investigation On The Effectiveness Of A WWW Hypermedial System For Cooperative Learning 102
A tetrahedron to model e-learning Mathematics 101
FAIRY TALES IN PRIMARY SCHOOLS: MATHEMATICAL THINKING THROUGH CREATIVITY, FANTASY AND IMAGINATION 101
Exploring Pre-service Mathematics Teachers' Perceptions of Generative AI in Mathematics Education: A Pilot Study 100
Adult dealing with mathematics: an Italian experience 100
Networking technologies to foster mathematical metacognitive processes 98
A Platform for Building and Using Personalized Courseware 98
A Math Cooperative Learning Environment: Ongoing Design 97
A virtual tutor for a multimedial distance learning course 95
La Matematica: roba da grandi 95
Insegnare la matematica nella scuola di tutti e di ciascuno 94
Apprendimento Cooperativo in matematica con le tecnologie di rete 94
"Integrare" le tecnologie nella didattica della Matematica: un compito complesso 89
A formal model for developing e-learning software 89
Dialogo tra Didattica della Matematica e Didattica Generale: problemi e sinergie 88
Imparare la geometria cooperando in rete 87
Artefatti manipolativi e virtuali in sinergia per la concettualizzazione della simmetria assiale nella scuola primaria 86
CREATING A SYNERGY BETWEEN MANIPULATIVE AND VIRTUAL ARTEFACTS TO CONCEPUTALIZE AXIAL SYMMETRY AT PRIMARY SCHOOL 85
FOSTERING AUTONOMY IN COGNITIVE DISABLED STUDENTS THROUGH MATHEMATICS 82
Proceedings of ICTMT11 82
La matematica in età adulta: la formazione degli insegnanti specializzati nel sostegno 81
Can educational technology foster effective motivation to learn? 81
Opening: Approaches and methodology for a culturally contextualized educational technology 80
Teachers’ perceptions and usage of ICT: an issue for educators to deal with 77
Effects of a WWW cooperative learning on children education 77
null 76
The synergy between Manipulative and Digital Artefacts in a Mathematics Teaching Activity: a co-disciplinary perspective 75
Artefatti digitali e artefatti manipolativi in sinergia: il ruolo di GeoGebra 75
Robo-eLC: Enhancing learning hypermedia with robotica 74
null 73
Aligning embodied and instrumental experiences to foster mathematics teaching and learning 70
Cooperative Learning for Mathematics and Natural Sciences 70
Un progetto di aggiornamento, formazione e sperimentazione 70
L'Asta per la Festa: un problema aperto nella scuola primaria. 70
HOLDING AN AUCTION TO SELF-FINANCE A PARTY: EARLY OPERATIONS WITH DECIMAL NUMBERS, RATIOS AND PROPORTIONS 69
Nessuno può sfuggire alla Matematica. La formazione matematica per gli adulti: gli insegnanti di sostegno e le competenze matematiche per le professioni 69
Matematica e tecnologie: una sfida per l’insegnamento 69
Approaches and methodology for a culturally contextualized educational technology 69
La mediazione delle nuove tecnologie per un’analisi dei processi di apprendimento in situazioni di problem solving 68
Un ambiente per lo sviluppo e la fruizione di corsi in e-learning 68
Gli insegnanti di matematica in formazione permanente 68
La preparazione in Matematica tra Scuola Superiore e Università: offerte e richieste 68
Evaluating The Effects On Learning Of A Cooperative Student Model 68
Formare, aggiornare, sperimentare 66
Giocando con la torre di Hanoi: dalla ricerca di regolarità al principio di induzione 66
Constructing shared mathematical meanings in the classroom with digital artifacts that simulate real-world phenomena 66
Facing challenging mathematics to organize a self-financed party 64
La matematica del passato e le potenzialità tecnologiche del futuro nel presente delle relazioni di tirocinio 64
Teaching Mathematics and its Applications, Special Issue on ICTMT11 64
Costruire, condividere e discutere scenari di insegnamento-apprendimento come occasione di crescita professionale 63
L’apprendimento cooperativo a distanza: studio dell’efficacia 62
MATHEMATICS AS A WAY OF BEING FAMILIAR WITH THE TERRITORY 61
USING INTERACTIVE WHITEBOARD TO ENHANCE MATH TEACHING: HOW, WHEN AND WHY? 61
E-learning in the CampusOne Project at the University of Bari 61
Viva il Giro d’Italia: i percorsi, l’orientamento e lo spazio nella Scuola Elementare 60
INTEGRATING TECHNOLOGY IN MATH CLASS: HOW, WHEN AND WHY? 60
Enhancing metacognitive skills using a Web-based Cooperative Learning Environment 59
Utilizzo delle nuove tecnologie e storia della matematica nella didattica: una integrazione possibile? 59
A didactical tetrahedron supporting co-disciplinary design, development and analysis of mathematical e-learning situations 59
PAROLO, PAROLE, PAROLE E ...PAROLACCE: FATEVI DELLE DOMANDE, DATEVI DELLE RISPOSTE 58
Utilizzare la LIM per insegnare matematica: come, quando e perché? 57
MathEl: An Implementation of the COSMO Cooperative Student Modeling System 57
Leading teachers to perceive and use technologies as resources for the construction of mathematical meanings 56
Un Ambiente per la personalizzazione di corsi per l’elearning 56
L'ausilio delle nuove tecnologie nella formazione scientifica degli adulti 56
SEMIOTIC AND PRAGMATIC ASPECTS OF INTERDISCIPLINARITY IN MATHEMATICS EDUCATION 56
An interactive book on axial symmetry and the synergic use with paper and pin 55
Conceptualising axial symmetry through the use of cabri elem within an integrated laboratory approach 54
Metacognizione e apprendimento cooperativo 53
Osservare, ipotizzare e argomentare: un percorso didattico dai dadi alle equazioni 53
Addressing the Congruence and similarity of figures with technology: A cross-national comparison. 52
MANIPOLARE, COSTRUIRE E VERIFICARE L'APPRENDIMENTO DI CONCETTI GEOMETRICI E ARITMETICI NELLA SCUOLA PRIMARIA CON I QUADERNI INTERATTIVI "1-2-3... CABRI" 52
Saperi matematici e cittadinanza attiva 51
Preface 51
Tecnologie, matematica e metacognizione 50
ICT for creative Maths: from “Crop circles challenge” to “Partners in patterns” 50
Web-based learning in academic context 49
Ruolo di esempi e controesempi in matematica nella costruzione del concetto di continuità di una funzione 48
About the awkward process of integrating technology into math class 47
Un modello per la formazione permanente degli insegnanti di matematica 46
Math education master students focusing on teaching mathematics with digital resources 45
An exploratory study on the connection between INVALSI assessment and mathematics teaching and learning processes at the Primary School level 45
Il curricolo di Matematica. Dai contesti ricchi e motivanti alle competenze: un percorso “da gambero” 44
An introduction to TWG16: Learning mathematics with technology and other resources 43
Teachers as task designers in the digital age: teaching using technology 43
GeoGebra Institute of Bari: la collaborazione scuole - Università 42
null 39
Mathematical thinking and social construction of meanings in distance contexts: the role of the teacher 38
null 37
Totale 7.381
Categoria #
all - tutte 38.330
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 38.330


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021441 0 0 0 0 0 14 61 18 140 98 76 34
2021/2022747 15 91 1 21 18 57 14 41 30 32 147 280
2022/20231.297 198 146 85 139 146 155 14 161 197 11 20 25
2023/2024557 34 81 36 38 58 83 23 29 32 53 42 48
2024/20251.896 70 34 177 50 69 138 141 169 91 94 241 622
2025/20261.921 473 206 206 399 455 182 0 0 0 0 0 0
Totale 8.652