FAGGIANO, ELEONORA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.005
EU - Europa 1.366
AS - Asia 507
SA - Sud America 11
AF - Africa 5
OC - Oceania 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 4.900
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.973
IT - Italia 452
SE - Svezia 367
CN - Cina 332
UA - Ucraina 184
DE - Germania 129
SG - Singapore 105
FI - Finlandia 88
GB - Regno Unito 48
FR - Francia 41
IN - India 21
VN - Vietnam 20
BE - Belgio 14
IE - Irlanda 14
TR - Turchia 13
CA - Canada 12
MX - Messico 11
NI - Nicaragua 8
IR - Iran 7
RU - Federazione Russa 7
AU - Australia 5
BR - Brasile 5
CO - Colombia 4
BG - Bulgaria 3
DZ - Algeria 3
ES - Italia 3
HK - Hong Kong 3
PL - Polonia 3
SM - San Marino 3
CZ - Repubblica Ceca 2
EG - Egitto 2
IL - Israele 2
NL - Olanda 2
NO - Norvegia 2
BO - Bolivia 1
CH - Svizzera 1
EE - Estonia 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
ID - Indonesia 1
JM - Giamaica 1
JP - Giappone 1
KW - Kuwait 1
PE - Perù 1
RO - Romania 1
SA - Arabia Saudita 1
Totale 4.900
Città #
Chandler 477
Jacksonville 407
Nyköping 287
Woodbridge 179
Fairfield 169
Ann Arbor 157
Cambridge 113
Ashburn 112
Houston 108
Lawrence 106
Roxbury 104
Nanjing 89
Singapore 80
Beijing 71
Wilmington 70
Des Moines 68
Bari 61
Princeton 52
Seattle 48
Boardman 46
Ruvo Di Puglia 46
Inglewood 45
Brooklyn 42
New York 39
Jiaxing 23
Milan 22
Nanchang 22
Dong Ket 20
Santa Clara 19
Shenyang 16
Hebei 15
Los Angeles 15
Taranto 15
Brussels 14
Changsha 14
Dublin 14
Paris 13
Castellana Grotte 12
San Diego 12
San Mateo 12
Guangzhou 11
Helsinki 11
Modugno 11
L’Aquila 9
San Francisco 9
Tianjin 9
Toronto 9
Augusta 8
Genoa 8
Juárez 8
Leawood 8
Managua 8
Naples 8
Haikou 7
Redwood City 7
Ardabil 6
Campobasso 6
London 6
Monmouth Junction 6
Pune 6
Rome 6
Copparo 5
Cutrofiano 5
Florence 5
Izmir 5
Monte San Giusto 5
Norwalk 5
Shanghai 5
Catania 4
Dearborn 4
Ningbo 4
Pescara 4
Roseto degli Abruzzi 4
San Martino in Strada 4
Santa Marta 4
São Paulo 4
Turin 4
Acireale 3
Altamura 3
Bremen 3
Carmagnola 3
Chiaravalle 3
Corato 3
Corridonia 3
Frankfurt am Main 3
Jinan 3
Laghouat 3
Molfetta 3
Monte San Giovanni Campano 3
Munich 3
Redmond 3
Reggio Emilia 3
Sivas 3
Spoltore 3
Tappahannock 3
Urbino 3
Warsaw 3
Washington 3
Wuhan 3
Yellow Springs 3
Totale 3.541
Nome #
A WWW-Based Cooperative Learning System and its Effects on Students’ Achievement 115
Synergy between manipulative and digital artefacts: a teaching experiment on axial symmetry at primary school 102
From Acorns to Oak Trees: Charting Innovation Within Technology in Mathematics Education 98
LA CREATIVITÀ E LE FIABE COME STRUMENTI DI COSTRUZIONE DEL PENSIERO MATEMATICO NELLA SCUOLA PRIMARIA 97
GEOGEBRA AS A METHODOLOGICAL RESOURCE 90
Web-based cooperative learning in mathematics 84
null 76
Networking technologies to foster mathematical metacognitive processes 75
CSCL in Math Education 74
null 73
ABOUT PHYSICAL AND TECHNOLOGICAL MANIPULATION IN PRIMARY AND LOWER SECONDARY SCHOOL GEOMETRY EDUCATION 72
Adult education and ICT: a case study 70
A tetrahedron to model e-learning Mathematics 69
Consapevolezza degli insegnanti delle ragioni degli errori degli studenti in matematica: uno studio esplorativo nella Scuola Primaria - Teachers’ awareness of the reasons for student math errors: an explora- tory study at Primary School level 66
Insegnare la matematica nella scuola di tutti e di ciascuno 64
Opening: Approaches and methodology for a culturally contextualized educational technology 64
FAIRY TALES IN PRIMARY SCHOOLS: MATHEMATICAL THINKING THROUGH CREATIVITY, FANTASY AND IMAGINATION 64
Imparare la geometria cooperando in rete 63
La Matematica: roba da grandi 63
Can educational technology foster effective motivation to learn? 63
Proceedings of ICTMT11 61
A Further Investigation On The Effectiveness Of A WWW Hypermedial System For Cooperative Learning 60
Adult dealing with mathematics: an Italian experience 60
Teachers’ perceptions and usage of ICT: an issue for educators to deal with 59
A Platform for Building and Using Personalized Courseware 59
FOSTERING AUTONOMY IN COGNITIVE DISABLED STUDENTS THROUGH MATHEMATICS 59
A formal model for developing e-learning software 54
Effects of a WWW cooperative learning on children education 54
A framework for supporting Web-based Cooperative Learning 54
Matematica e tecnologie: una sfida per l’insegnamento 53
Approaches and methodology for a culturally contextualized educational technology 53
A virtual tutor for a multimedial distance learning course 52
Robo-eLC: Enhancing learning hypermedia with robotica 52
Formare, aggiornare, sperimentare 51
Un progetto di aggiornamento, formazione e sperimentazione 51
La matematica in età adulta: la formazione degli insegnanti specializzati nel sostegno 50
Apprendimento Cooperativo in matematica con le tecnologie di rete 50
L'Asta per la Festa: un problema aperto nella scuola primaria. 50
HOLDING AN AUCTION TO SELF-FINANCE A PARTY: EARLY OPERATIONS WITH DECIMAL NUMBERS, RATIOS AND PROPORTIONS 49
Evaluating The Effects On Learning Of A Cooperative Student Model 49
The synergy between Manipulative and Digital Artefacts in a Mathematics Teaching Activity: a co-disciplinary perspective 49
Facing challenging mathematics to organize a self-financed party 46
L’apprendimento cooperativo a distanza: studio dell’efficacia 46
Nessuno può sfuggire alla Matematica. La formazione matematica per gli adulti: gli insegnanti di sostegno e le competenze matematiche per le professioni 46
Artefatti digitali e artefatti manipolativi in sinergia: il ruolo di GeoGebra 46
"Integrare" le tecnologie nella didattica della Matematica: un compito complesso 45
Un ambiente per lo sviluppo e la fruizione di corsi in e-learning 45
Gli insegnanti di matematica in formazione permanente 45
A Math Cooperative Learning Environment: Ongoing Design 45
La mediazione delle nuove tecnologie per un’analisi dei processi di apprendimento in situazioni di problem solving 44
La preparazione in Matematica tra Scuola Superiore e Università: offerte e richieste 44
USING INTERACTIVE WHITEBOARD TO ENHANCE MATH TEACHING: HOW, WHEN AND WHY? 44
Teaching Mathematics and its Applications, Special Issue on ICTMT11 44
INTEGRATING TECHNOLOGY IN MATH CLASS: HOW, WHEN AND WHY? 43
Cooperative Learning for Mathematics and Natural Sciences 42
Leading teachers to perceive and use technologies as resources for the construction of mathematical meanings 42
Enhancing metacognitive skills using a Web-based Cooperative Learning Environment 42
Utilizzo delle nuove tecnologie e storia della matematica nella didattica: una integrazione possibile? 42
CREATING A SYNERGY BETWEEN MANIPULATIVE AND VIRTUAL ARTEFACTS TO CONCEPUTALIZE AXIAL SYMMETRY AT PRIMARY SCHOOL 42
MATHEMATICS AS A WAY OF BEING FAMILIAR WITH THE TERRITORY 41
PAROLO, PAROLE, PAROLE E ...PAROLACCE: FATEVI DELLE DOMANDE, DATEVI DELLE RISPOSTE 40
Viva il Giro d’Italia: i percorsi, l’orientamento e lo spazio nella Scuola Elementare 39
null 39
L'ausilio delle nuove tecnologie nella formazione scientifica degli adulti 38
null 37
La matematica del passato e le potenzialità tecnologiche del futuro nel presente delle relazioni di tirocinio 36
Un Ambiente per la personalizzazione di corsi per l’elearning 35
null 35
null 34
null 34
null 34
Artefatti manipolativi e virtuali in sinergia per la concettualizzazione della simmetria assiale nella scuola primaria 34
Dialogo tra Didattica della Matematica e Didattica Generale: problemi e sinergie 34
Utilizzare la LIM per insegnare matematica: come, quando e perché? 33
null 33
E-learning in the CampusOne Project at the University of Bari 33
Saperi matematici e cittadinanza attiva 32
null 32
MANIPOLARE, COSTRUIRE E VERIFICARE L'APPRENDIMENTO DI CONCETTI GEOMETRICI E ARITMETICI NELLA SCUOLA PRIMARIA CON I QUADERNI INTERATTIVI "1-2-3... CABRI" 31
Web-based learning in academic context 31
Tecnologie, matematica e metacognizione 30
null 30
Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory 30
GeoGebra Institute of Bari: la collaborazione scuole - Università 29
ICT for creative Maths: from “Crop circles challenge” to “Partners in patterns” 29
null 29
Giocando con la torre di Hanoi: dalla ricerca di regolarità al principio di induzione 28
Constructing shared mathematical meanings in the classroom with digital artifacts that simulate real-world phenomena 28
Aligning embodied and instrumental experiences to foster mathematics teaching and learning 25
MathEl: An Implementation of the COSMO Cooperative Student Modeling System 23
Costruire, condividere e discutere scenari di insegnamento-apprendimento come occasione di crescita professionale 23
Osservare, ipotizzare e argomentare: un percorso didattico dai dadi alle equazioni 23
Conceptualising axial symmetry through the use of cabri elem within an integrated laboratory approach 22
About the awkward process of integrating technology into math class 22
Metacognizione e apprendimento cooperativo 21
Il curricolo di Matematica. Dai contesti ricchi e motivanti alle competenze: un percorso “da gambero” 21
null 21
Introduction to the papers of TWG16: Learning Mathematics with Technology and Other Resources 21
THE COLLABORATIVE WORK ON SCENARIO DESIGN AS A TOOL TO FOSTER TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT 20
null 20
Totale 4.694
Categoria #
all - tutte 22.830
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 22.830


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020532 0 0 8 25 78 20 81 34 84 34 143 25
2020/2021753 75 22 53 13 137 15 62 18 141 98 76 43
2021/2022759 15 92 1 25 20 57 14 41 31 32 148 283
2022/20231.299 199 146 85 139 146 155 15 161 197 11 20 25
2023/2024558 34 81 36 38 58 83 23 29 32 53 42 49
2024/2025280 72 34 174 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.142