LIGORIO, Maria Beatrice
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 9.379
EU - Europa 4.273
AS - Asia 4.175
SA - Sud America 1.063
AF - Africa 134
OC - Oceania 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 19.040
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 9.287
SG - Singapore 2.075
IT - Italia 1.324
BR - Brasile 933
CN - Cina 896
HK - Hong Kong 683
SE - Svezia 683
UA - Ucraina 538
DE - Germania 468
RU - Federazione Russa 361
FI - Finlandia 259
GB - Regno Unito 204
FR - Francia 163
VN - Vietnam 148
IN - India 83
AR - Argentina 54
BD - Bangladesh 48
IE - Irlanda 45
CI - Costa d'Avorio 44
CA - Canada 41
NL - Olanda 40
ID - Indonesia 38
PL - Polonia 35
IQ - Iraq 34
ZA - Sudafrica 32
MX - Messico 30
ES - Italia 29
TR - Turchia 27
BE - Belgio 25
CH - Svizzera 22
JP - Giappone 20
AT - Austria 18
EC - Ecuador 18
PY - Paraguay 15
CL - Cile 14
NO - Norvegia 12
MA - Marocco 11
VE - Venezuela 11
EG - Egitto 10
PK - Pakistan 10
UZ - Uzbekistan 10
KE - Kenya 9
TW - Taiwan 9
CO - Colombia 8
IL - Israele 8
PT - Portogallo 8
SA - Arabia Saudita 8
TH - Thailandia 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
AU - Australia 7
DZ - Algeria 7
OM - Oman 7
PH - Filippine 7
GR - Grecia 6
JM - Giamaica 6
JO - Giordania 6
KR - Corea 6
MY - Malesia 6
CZ - Repubblica Ceca 5
DK - Danimarca 5
IR - Iran 5
NZ - Nuova Zelanda 5
TN - Tunisia 5
BG - Bulgaria 4
DO - Repubblica Dominicana 4
EU - Europa 4
HN - Honduras 4
KW - Kuwait 4
KZ - Kazakistan 4
NP - Nepal 4
PE - Perù 4
UY - Uruguay 4
AO - Angola 3
AZ - Azerbaigian 3
GE - Georgia 3
LT - Lituania 3
NG - Nigeria 3
RS - Serbia 3
BA - Bosnia-Erzegovina 2
ET - Etiopia 2
GY - Guiana 2
PA - Panama 2
PS - Palestinian Territory 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AM - Armenia 1
BB - Barbados 1
BF - Burkina Faso 1
BY - Bielorussia 1
GA - Gabon 1
GI - Gibilterra 1
GN - Guinea 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
LB - Libano 1
LI - Liechtenstein 1
LU - Lussemburgo 1
MC - Monaco 1
MM - Myanmar 1
MN - Mongolia 1
Totale 19.029
Città #
Jacksonville 1.259
Chandler 1.069
Singapore 987
Woodbridge 683
Hong Kong 672
Ashburn 632
Fairfield 629
Houston 442
Nyköping 409
Ann Arbor 350
Wilmington 279
Roxbury 274
Lawrence 273
Nanjing 244
Cambridge 240
Seattle 240
Los Angeles 185
Des Moines 160
Beijing 141
Milan 112
New York 98
Rome 97
Dallas 85
Bari 82
Inglewood 76
Shenyang 75
Buffalo 74
São Paulo 74
Nanchang 70
Boardman 59
Hebei 57
Santa Clara 54
Martina Franca 53
Princeton 53
Naples 52
Brooklyn 47
Jiaxing 45
Abidjan 44
Ho Chi Minh City 44
Dublin 43
San Diego 43
Munich 42
Tianjin 42
Chicago 36
Bologna 34
Pune 34
Council Bluffs 33
Rio de Janeiro 32
Paris 31
Belo Horizonte 30
Changsha 30
Dearborn 29
Florence 28
Hanoi 28
Turin 28
Brussels 25
London 25
Washington 24
Dong Ket 23
Jakarta 22
Auburn Hills 21
Palermo 21
Warsaw 21
Guangzhou 19
Catania 18
Tokyo 18
Buccinasco 17
Frankfurt am Main 16
Helsinki 16
Norwalk 16
San Francisco 16
Brasília 15
Salt Lake City 15
Turku 15
Boston 14
Campinas 14
Manchester 14
Messina 14
Salvador 14
Baghdad 13
Grafing 13
Johannesburg 13
Atlanta 12
Bitonto 12
Dhaka 12
Moscow 12
Porto Alegre 12
Goiânia 11
Montreal 11
Phoenix 11
Toronto 11
Curitiba 10
Guayaquil 10
Halden 10
Padua 10
Stockholm 10
Vienna 10
Brescia 9
Columbus 9
Duque de Caxias 9
Totale 11.725
Nome #
Sexting: Uno studio esplorativo su adolescenti italiani 314
Il ruolo delle tecnologie a scuola: dalle macchine per insegnare al web 262
Manuale di didattica blended. Il modello della "Partecipazione Collaborativa e Costruttiva" 172
Identity and externalities toward sustainability 155
Agency online: trends in a university learning course 137
Becoming at the Borders: the Role of Positioning in Boundary-Crossing between University and Workplaces 135
Investigating chronotopes to advance a dialogical theory of collaborative sensemaking 122
How Serious Games for Health Enhance Empowerment Related Patient Education: The Impact of Gender 117
QUANDO L’E-LEARNING DIVENTA PROFESSIONALIZZANTE 115
Teacher guidelines for cross-national virtual communities in primary education 113
Identità e intersoggettività a scuola 112
The collaborative construction of chronotopes during computer-supported collaborative professional tasks 112
Intersubjectivity in primary and secondary education: a review study 112
Investigating chronotopes in a media design course 112
Adaptation of courses for trans-European tele-learning 111
Dialogical approaches to learning: from theory to practice and back 111
Profili identitari e metafore per capire le potenzialità educative dei Social Network 110
Mobile Phones to enhance reflection upon collaborative Problem-Solving 109
Sense-making, mediazione e artefatti: cultura e tecnologia secondo la Psicologia dell’Educazione 106
The “friend of zone of proximal development” role: ePortfolios as boundary objects 106
Perspectives and patterns in developing and implementing international web-based Collaborative Learning Environments 105
Orchestrazione strumentale per l'inserimento di "Aule Virtuali" a scuola 105
AAAFuturo Cercasi: orientare con i Social Network. 103
Integrating communication formats: synchronous versus asynchronous and text-based versus visual 103
Understanding Online Discourse Strategies for Knowledge Building Through Social Network Analysis 102
Examining Synchronous tutoring a virtual world 101
Building intersubjectivity and identity in on-line communities 101
Psicologia dell'Educazione 100
Peer e-tutoring: Effects on students’ participation and interaction style in online courses 100
Come si insegna, come si apprende 99
Blended activity design approach. A method for innovating e-learning communities in higher education 99
Apprendimento collaborativo supportato dalle tecnologie per migliorare il clima della classe. 97
Sviluppo di un metodo per l’analisi comparativa di Learning Management System 97
AN ITALIAN MODEL: BLENDED COLLABORATIVE AND CONSTRUCTIVE PARTICIPATION 95
Apprendimento Collaborativo. Dal gruppo alla rete 94
Teachers’ Work Engagement, Burnout, and Interest toward ICT Training: School Level Differences 93
INTRODUCTION 92
Aspetti Teorici a supporto dei blog didattici 92
Apprendere nei contesti: la classe crocevia di relazioni 92
Blending educational models to design blended activities 92
The role of context in a collaborative problem-solving task during professional development 92
Theorizing space-time relations in education: the concept of chronotope 92
Self-positioning in a text-based virtual environment 92
Apprendimento e collaborazione in ambienti di realtà virtuale 91
Remembering, Reflecting, Reframing: Examining Students’ Long-Term Perceptions of an Innovative Model for University Teaching 91
Lo psicologo scolastico tra norme e aspettative 91
Interconnections between the discursive framing of space-time and the interpretation of a collaborative task 90
Artefacts mediating practices across time and space: sociocultural studies of material conditions for learning and remembering 89
Children's representations of learning through drawings 88
Scuola come contesto. Prospettive psicologiche culturali 87
Agency in una comunità di apprendimento online 87
Participating in an international master’s programme: impact on agency for African in-service teachers 87
Strategic identity in the cyberspace 84
Ethnomethods as resources for developing CVEs in the ITCOLE project 84
Posizionamenti identitari e partecipazione a comunità di pratiche on-line 83
Apprendimento collaborativo e riflessione metacognitiva supportati dai video-cellulari 83
Analisi del contenuto e della struttura sociale in un web forum universitario 83
The Singular Patterns of Discourse for a Psychoidiographic Analysis of Language 82
Blended Learning: dalla scuola dell’obbligo alla formazione adulta 82
Interplays between Dialogical Learning and Dialogical Self 82
When technology becomes thinking 82
Identità, Apprendimento e Comunità Virtuali. Strumenti ed attività online 81
Aspetti cognitivi e relazionali del Problem Solving in ambienti di CMC 81
Dialogical positions as a method of understanding identity trajectories in a collaborative blended university course. 81
Role-taking for Knowledge Building in a Blended Learning course 80
Appropriazione di un software: un’insegnante un anno dopo 80
Tecnologie (in)visibili: appropriazione in un percorso di training professionale 80
“Food for thought”: Blogging about food as dialogical strategy for self-disclosure and otherness 80
Building intersubjectivity in blended problem-solving tasks 80
IDENTITY IN THE CYBERSPACE: THE SOCIAL CONSTRUCTION OF IDENTITY THROUGH ON-LINE VIRTUAL INTERACTIONS 79
Tecnologia basata sul Web per costruire culture "multivoci" 79
Modelli formativi e tecnologie in rete 79
Apprendimento collaborativo con e senza computer. 79
Rappresentazione del partner a distanza in un compito di scrittura collaborativa mediato dal computer 78
Il Sè dialogico nel contesto classe. Esperienza di narrazione e condivisione 78
New suggestions for educational psychology from some neighbours human sciences 78
CSCL contributions to the E-Learning economy 78
Engagement in a Blended University Course 78
When the Place Matters: Moving the Classroom Into a Museum to Re-design a Public Space 78
Network analysis nel blended learning 77
null 77
Apprendimento e sviluppo organizzativo 77
Building intersubjectivity at a distance during the collaborative writing of fairytales 77
Intrecci tra contesto e identità in un forum di discussione 76
The vicarious effect: Supporting Academic Writing Skills online 76
A protocol for multidimensional assessment in university online courses 76
Perspectives and patterns in developing and implementing web-based technology 75
Psicologie e cultura: contesti, identità e interventi 75
“Just for passion”: dialogical and narrative construction of teachers’ professional identity and educational practices 75
Associazionismo come laboratorio di incontro tra scuola e ricerca 74
Role-taking as strategy for active participation in a blended learning course 74
Cosa "trasferire" dai contesti universitari e di formazione professionale alla scuola 73
International encounters: multivoicing in European educational contexts 73
Blended Collaborative Constructive Participation (BCCP): A model for teaching in higher education. 73
Potentialities and risks of digital ubiquity 73
Dalla comunità di apprendimento alla comunità virtuale 72
Sociomateriality as a partner in the polyphony of students positioning 72
Discussione e argomentazione in un forum universitario 71
COS’È IL CONTESTO: PRESUPPOSTI E IMPLICAZIONI 71
Didattica universitaria online. Strumenti e Problemi 71
Totale 9.512
Categoria #
all - tutte 85.572
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 85.572


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.014 0 0 0 0 0 49 203 55 244 246 87 130
2021/20221.577 56 262 23 89 83 73 45 115 79 57 276 419
2022/20232.614 389 210 156 264 301 319 28 245 535 30 81 56
2023/20241.491 112 179 68 181 98 202 100 119 70 137 97 128
2024/20254.130 105 117 476 173 62 330 162 360 209 300 575 1.261
2025/20263.213 1.018 224 416 679 726 150 0 0 0 0 0 0
Totale 19.437