LIGORIO, Maria Beatrice
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 9.446
EU - Europa 4.325
AS - Asia 4.255
SA - Sud America 1.068
AF - Africa 137
OC - Oceania 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 19.247
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 9.349
SG - Singapore 2.145
IT - Italia 1.331
BR - Brasile 936
CN - Cina 898
SE - Svezia 686
HK - Hong Kong 684
UA - Ucraina 538
DE - Germania 471
RU - Federazione Russa 361
FI - Finlandia 259
GB - Regno Unito 207
FR - Francia 196
VN - Vietnam 151
IN - India 85
AR - Argentina 54
BD - Bangladesh 48
IE - Irlanda 45
CI - Costa d'Avorio 44
CA - Canada 43
NL - Olanda 41
ID - Indonesia 38
PL - Polonia 37
ZA - Sudafrica 35
IQ - Iraq 34
MX - Messico 33
ES - Italia 29
TR - Turchia 27
BE - Belgio 25
CH - Svizzera 22
JP - Giappone 21
EC - Ecuador 19
AT - Austria 18
CL - Cile 15
PY - Paraguay 15
NO - Norvegia 12
MA - Marocco 11
VE - Venezuela 11
EG - Egitto 10
PK - Pakistan 10
UZ - Uzbekistan 10
KE - Kenya 9
TW - Taiwan 9
CO - Colombia 8
IL - Israele 8
PT - Portogallo 8
SA - Arabia Saudita 8
TH - Thailandia 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
AU - Australia 7
DZ - Algeria 7
OM - Oman 7
PH - Filippine 7
GR - Grecia 6
JM - Giamaica 6
JO - Giordania 6
KR - Corea 6
MY - Malesia 6
CZ - Repubblica Ceca 5
DK - Danimarca 5
IR - Iran 5
NZ - Nuova Zelanda 5
TN - Tunisia 5
BG - Bulgaria 4
DO - Repubblica Dominicana 4
EU - Europa 4
HN - Honduras 4
KW - Kuwait 4
KZ - Kazakistan 4
NP - Nepal 4
PE - Perù 4
UY - Uruguay 4
AO - Angola 3
AZ - Azerbaigian 3
GE - Georgia 3
LT - Lituania 3
NG - Nigeria 3
RS - Serbia 3
BA - Bosnia-Erzegovina 2
ET - Etiopia 2
GY - Guiana 2
PA - Panama 2
PS - Palestinian Territory 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AM - Armenia 1
BB - Barbados 1
BF - Burkina Faso 1
BY - Bielorussia 1
GA - Gabon 1
GI - Gibilterra 1
GN - Guinea 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
LB - Libano 1
LI - Liechtenstein 1
LU - Lussemburgo 1
MC - Monaco 1
MM - Myanmar 1
Totale 19.236
Città #
Jacksonville 1.259
Chandler 1.069
Singapore 1.057
Woodbridge 683
Hong Kong 673
Ashburn 642
Fairfield 629
Houston 443
Nyköping 409
Ann Arbor 350
Wilmington 279
Roxbury 274
Lawrence 273
Nanjing 244
Cambridge 240
Seattle 240
Los Angeles 186
Des Moines 160
Beijing 141
Milan 113
New York 100
Rome 97
Dallas 85
Bari 83
Inglewood 76
São Paulo 76
Shenyang 75
Buffalo 74
Nanchang 70
Boardman 59
Hebei 57
Santa Clara 54
Council Bluffs 53
Martina Franca 53
Princeton 53
Naples 52
Brooklyn 47
Ho Chi Minh City 45
Jiaxing 45
Abidjan 44
Dublin 43
San Diego 43
Munich 42
Tianjin 42
Chicago 37
Bologna 34
Pune 34
Rio de Janeiro 32
Paris 31
Belo Horizonte 30
Changsha 30
Dearborn 29
Turin 29
Florence 28
Hanoi 28
London 26
Brussels 25
Washington 24
Dong Ket 23
Warsaw 23
Jakarta 22
Auburn Hills 21
Palermo 21
Guangzhou 19
Tokyo 19
Catania 18
Frankfurt am Main 18
Buccinasco 17
Helsinki 16
Johannesburg 16
Norwalk 16
San Francisco 16
San Jose 16
Brasília 15
Salt Lake City 15
Turku 15
Boston 14
Campinas 14
Manchester 14
Messina 14
Salvador 14
Atlanta 13
Baghdad 13
Grafing 13
Stockholm 13
Bitonto 12
Dhaka 12
Montreal 12
Moscow 12
Porto Alegre 12
Toronto 12
Goiânia 11
Guayaquil 11
Phoenix 11
Chennai 10
Curitiba 10
Halden 10
Padua 10
Vienna 10
Brescia 9
Totale 11.861
Nome #
Sexting: Uno studio esplorativo su adolescenti italiani 319
Il ruolo delle tecnologie a scuola: dalle macchine per insegnare al web 267
Manuale di didattica blended. Il modello della "Partecipazione Collaborativa e Costruttiva" 172
Identity and externalities toward sustainability 155
Becoming at the Borders: the Role of Positioning in Boundary-Crossing between University and Workplaces 139
Agency online: trends in a university learning course 138
Investigating chronotopes to advance a dialogical theory of collaborative sensemaking 124
How Serious Games for Health Enhance Empowerment Related Patient Education: The Impact of Gender 118
QUANDO L’E-LEARNING DIVENTA PROFESSIONALIZZANTE 117
Teacher guidelines for cross-national virtual communities in primary education 113
Identità e intersoggettività a scuola 113
The collaborative construction of chronotopes during computer-supported collaborative professional tasks 113
Profili identitari e metafore per capire le potenzialità educative dei Social Network 112
Intersubjectivity in primary and secondary education: a review study 112
Investigating chronotopes in a media design course 112
Adaptation of courses for trans-European tele-learning 112
Dialogical approaches to learning: from theory to practice and back 112
Mobile Phones to enhance reflection upon collaborative Problem-Solving 110
Tecnologie (in)visibili: appropriazione in un percorso di training professionale 107
The “friend of zone of proximal development” role: ePortfolios as boundary objects 107
Sense-making, mediazione e artefatti: cultura e tecnologia secondo la Psicologia dell’Educazione 106
Perspectives and patterns in developing and implementing international web-based Collaborative Learning Environments 105
Orchestrazione strumentale per l'inserimento di "Aule Virtuali" a scuola 105
AAAFuturo Cercasi: orientare con i Social Network. 104
Integrating communication formats: synchronous versus asynchronous and text-based versus visual 103
Building intersubjectivity and identity in on-line communities 103
Understanding Online Discourse Strategies for Knowledge Building Through Social Network Analysis 102
Examining Synchronous tutoring a virtual world 102
Come si insegna, come si apprende 100
Psicologia dell'Educazione 100
Apprendimento collaborativo supportato dalle tecnologie per migliorare il clima della classe. 100
Peer e-tutoring: Effects on students’ participation and interaction style in online courses 100
Blended activity design approach. A method for innovating e-learning communities in higher education 99
Sviluppo di un metodo per l’analisi comparativa di Learning Management System 97
Apprendimento Collaborativo. Dal gruppo alla rete 96
AN ITALIAN MODEL: BLENDED COLLABORATIVE AND CONSTRUCTIVE PARTICIPATION 96
Apprendimento e collaborazione in ambienti di realtà virtuale 94
Teachers’ Work Engagement, Burnout, and Interest toward ICT Training: School Level Differences 93
Aspetti Teorici a supporto dei blog didattici 93
Blending educational models to design blended activities 93
INTRODUCTION 92
Apprendere nei contesti: la classe crocevia di relazioni 92
Remembering, Reflecting, Reframing: Examining Students’ Long-Term Perceptions of an Innovative Model for University Teaching 92
The role of context in a collaborative problem-solving task during professional development 92
Theorizing space-time relations in education: the concept of chronotope 92
Agency in una comunità di apprendimento online 92
Self-positioning in a text-based virtual environment 92
Artefacts mediating practices across time and space: sociocultural studies of material conditions for learning and remembering 92
Lo psicologo scolastico tra norme e aspettative 91
Interconnections between the discursive framing of space-time and the interpretation of a collaborative task 90
Scuola come contesto. Prospettive psicologiche culturali 89
Children's representations of learning through drawings 89
Participating in an international master’s programme: impact on agency for African in-service teachers 87
Strategic identity in the cyberspace 84
Posizionamenti identitari e partecipazione a comunità di pratiche on-line 84
Ethnomethods as resources for developing CVEs in the ITCOLE project 84
Apprendimento collaborativo e riflessione metacognitiva supportati dai video-cellulari 84
Blended Learning: dalla scuola dell’obbligo alla formazione adulta 83
Aspetti cognitivi e relazionali del Problem Solving in ambienti di CMC 83
Analisi del contenuto e della struttura sociale in un web forum universitario 83
The Singular Patterns of Discourse for a Psychoidiographic Analysis of Language 82
Interplays between Dialogical Learning and Dialogical Self 82
Role-taking for Knowledge Building in a Blended Learning course 82
When technology becomes thinking 82
Tecnologia basata sul Web per costruire culture "multivoci" 81
New suggestions for educational psychology from some neighbours human sciences 81
Identità, Apprendimento e Comunità Virtuali. Strumenti ed attività online 81
Appropriazione di un software: un’insegnante un anno dopo 81
Dialogical positions as a method of understanding identity trajectories in a collaborative blended university course. 81
Building intersubjectivity in blended problem-solving tasks 81
Modelli formativi e tecnologie in rete 80
“Food for thought”: Blogging about food as dialogical strategy for self-disclosure and otherness 80
Apprendimento collaborativo con e senza computer. 80
When the Place Matters: Moving the Classroom Into a Museum to Re-design a Public Space 80
IDENTITY IN THE CYBERSPACE: THE SOCIAL CONSTRUCTION OF IDENTITY THROUGH ON-LINE VIRTUAL INTERACTIONS 79
CSCL contributions to the E-Learning economy 79
Apprendimento e sviluppo organizzativo 79
Rappresentazione del partner a distanza in un compito di scrittura collaborativa mediato dal computer 78
Il Sè dialogico nel contesto classe. Esperienza di narrazione e condivisione 78
Engagement in a Blended University Course 78
Network analysis nel blended learning 77
null 77
The vicarious effect: Supporting Academic Writing Skills online 77
“Just for passion”: dialogical and narrative construction of teachers’ professional identity and educational practices 77
Building intersubjectivity at a distance during the collaborative writing of fairytales 77
A protocol for multidimensional assessment in university online courses 77
Intrecci tra contesto e identità in un forum di discussione 76
Perspectives and patterns in developing and implementing web-based technology 75
Psicologie e cultura: contesti, identità e interventi 75
Associazionismo come laboratorio di incontro tra scuola e ricerca 74
Blended Collaborative Constructive Participation (BCCP): A model for teaching in higher education. 74
Role-taking as strategy for active participation in a blended learning course 74
Dalla comunità di apprendimento alla comunità virtuale 73
Cosa "trasferire" dai contesti universitari e di formazione professionale alla scuola 73
International encounters: multivoicing in European educational contexts 73
Sociomateriality as a partner in the polyphony of students positioning 73
Potentialities and risks of digital ubiquity 73
Discussione e argomentazione in un forum universitario 72
COS’È IL CONTESTO: PRESUPPOSTI E IMPLICAZIONI 72
Identità dialogiche nell'era digitale 72
Totale 9.626
Categoria #
all - tutte 86.473
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 86.473


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.014 0 0 0 0 0 49 203 55 244 246 87 130
2021/20221.577 56 262 23 89 83 73 45 115 79 57 276 419
2022/20232.614 389 210 156 264 301 319 28 245 535 30 81 56
2023/20241.491 112 179 68 181 98 202 100 119 70 137 97 128
2024/20254.130 105 117 476 173 62 330 162 360 209 300 575 1.261
2025/20263.420 1.018 224 416 679 726 357 0 0 0 0 0 0
Totale 19.644