ROSELLI, LUIGI
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.297
EU - Europa 2.328
AS - Asia 1.717
SA - Sud America 478
AF - Africa 86
OC - Oceania 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 7.919
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.227
IT - Italia 1.079
SG - Singapore 703
CN - Cina 495
BR - Brasile 391
HK - Hong Kong 243
SE - Svezia 235
DE - Germania 230
RU - Federazione Russa 171
GB - Regno Unito 101
VN - Vietnam 100
UA - Ucraina 97
FR - Francia 88
FI - Finlandia 86
ES - Italia 51
CI - Costa d'Avorio 46
AR - Argentina 42
BE - Belgio 35
CA - Canada 35
IN - India 35
NL - Olanda 35
ID - Indonesia 31
MX - Messico 29
AT - Austria 25
BD - Bangladesh 22
PL - Polonia 21
IE - Irlanda 19
CO - Colombia 13
TR - Turchia 13
ZA - Sudafrica 12
EC - Ecuador 10
PT - Portogallo 10
JP - Giappone 9
GR - Grecia 8
IQ - Iraq 8
LT - Lituania 8
NZ - Nuova Zelanda 8
SA - Arabia Saudita 8
PH - Filippine 7
UY - Uruguay 7
CL - Cile 6
JO - Giordania 6
MA - Marocco 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CH - Svizzera 5
CZ - Repubblica Ceca 5
KE - Kenya 5
PK - Pakistan 5
AU - Australia 4
VE - Venezuela 4
BG - Bulgaria 3
EG - Egitto 3
LB - Libano 3
LU - Lussemburgo 3
MW - Malawi 3
PY - Paraguay 3
TN - Tunisia 3
UZ - Uzbekistan 3
AM - Armenia 2
AZ - Azerbaigian 2
BJ - Benin 2
DM - Dominica 2
HR - Croazia 2
IR - Iran 2
KR - Corea 2
NO - Norvegia 2
NP - Nepal 2
PS - Palestinian Territory 2
RS - Serbia 2
SI - Slovenia 2
SN - Senegal 2
AL - Albania 1
BF - Burkina Faso 1
BO - Bolivia 1
DK - Danimarca 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
EU - Europa 1
GA - Gabon 1
HN - Honduras 1
IL - Israele 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MD - Moldavia 1
MM - Myanmar 1
MY - Malesia 1
PE - Perù 1
TH - Thailandia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
TW - Taiwan 1
Totale 7.919
Città #
Ashburn 345
Singapore 337
Chandler 329
Bari 274
Fairfield 241
Hong Kong 240
Jacksonville 218
Woodbridge 209
Nyköping 198
Beijing 154
Ann Arbor 153
Houston 112
Cambridge 107
Seattle 102
Dallas 97
Wilmington 95
Rome 78
New York 75
Roxbury 72
Lawrence 69
Nanjing 68
Munich 61
Los Angeles 54
Milan 52
Boardman 50
Des Moines 50
Abidjan 46
Inglewood 35
Helsinki 33
Brussels 31
Florianópolis 30
São Paulo 30
Nuremberg 28
Princeton 28
Brooklyn 27
Ho Chi Minh City 25
Jakarta 25
Córdoba 24
Santa Clara 24
Turin 24
London 22
Naples 21
Shenyang 21
Hanoi 20
Buffalo 19
Catania 19
Dublin 19
Dong Ket 18
Nanchang 18
Vienna 18
Frankfurt am Main 17
Council Bluffs 16
Paris 15
Florence 14
Taranto 14
Guangzhou 13
Pescara 13
Calimera 12
Columbus 12
Helvecia 12
Jiaxing 12
Chennai 11
Fragagnano 11
The Dalles 11
Atlanta 10
Falkenstein 10
Foggia 10
Noicattaro 10
Palermo 10
Toronto 10
Warsaw 10
Washington 10
Xi'an 10
Brasília 9
Changsha 9
Hebei 9
Ottawa 9
Redwood City 9
Sannicandro di Bari 9
Amsterdam 8
Belo Horizonte 8
Bologna 8
Curitiba 8
Madrid 8
Moscow 8
Oaxaca City 8
Phoenix 8
San Francisco 8
Shanghai 8
Tokyo 8
Chicago 7
Dhaka 7
Genoa 7
Haiphong 7
Johannesburg 7
Rio de Janeiro 7
San Diego 7
Wuhan 7
Avellino 6
Barcelona 6
Totale 4.928
Nome #
La filiera olivicola-olearia pugliese: struttura, organizzazione e competitività 222
Valutazione dell’impatto economico e paesaggistico causato da Xylella fastidiosa sull’olivicoltura del Salento 208
Community preferences for the preservation of Canary Palm from Red Palm Weevil in the city of Bari 193
E-commerce retail of extra virgin olive oil: an hedonic analysis of Italian SMEs supply 192
Sustainability of precision viticulture: An economic assessment of the adoption of UAV technology in vineyard management 184
What Is the Value of Extrinsic Olive Oil Cues in Emerging Markets? Empirical Evidence from the U.S. E-Commerce Retail Market 170
Innovation in traditional foods: A laboratory experiment on consumers’ acceptance of extra-virgin olive oil extracted through ultrasounds 157
Assessing consumer preferences for organic vs eco-labelled olive oils 157
Community preferences for preservation of Canary Palm from Red Palm Weevil infestation in the city of Bari 155
Consumers' willingness to buy innovative traditional food products: The case of extra-virgin olive oil extracted by ultrasound 149
Are health claims a useful tool to segment the category of extra-virgin olive oil? Threats and opportunities for the Italian olive oil supply chain 148
The Effects of Extrinsic Cues on Olive Oil Price in Brazil 144
Organizzazione e performance aziendali nella filiera olivicola – olearia pugliese 143
Assessing agroecological transition of farming systems: an application of the Tool for Agroecology Performance Evaluation (TAPE) in Italy 140
I consumatori di olio extravergine di oliva biologico: come coniugare sostenibilità ambientale e qualità intrinseca del prodotto 139
Exploring Italian olive oil consumers’ purchasing behaviour: Interactions between geographical indication and organic labels 137
Characterizing the agroecological transition of Italian farming systems using FADN database 129
Innovations in processing extra-virgin olive oil: an analysis of consumers’ acceptance in Italy 128
Social innovation and sustainable rural development: The case of a Brazilian agroecology network 127
What is the value of bottled water? Empirical evidence from the Italian retail market 124
Capacità competitiva dell’olivicoltura biologica e adeguatezza delle politiche di sostegno 119
EU quality labels in the Italian olive oil market: How much overlap is there between geographical indication and organic production? 119
Environmental and Economic Sustainability of Table Grape Production in Italy 119
Competitive strategies of Italian bottled water industry: evidence from a hedonic analysis 113
Welfare loss and social costs for the damage by red palm Weevil to Canary Palms in the city of Bari 109
Le politiche per l’agricoltura biologica in Puglia 104
Analysing development and agricultural sustainability in rural protected areas: an applied theoretical approach 104
An institutional analysis of the role of three Italian organizational networks – Coldiretti, Slow Food and Genuíno Clandestino 103
Wind farms, farmland occupation and compensation: Evidences from landowners’ preferences through a stated choice survey in Italy 101
Capitale sociale e performance economica: un'applicazione al sistema di produzione dell'olio extra-vergine di oliva biologico nella provincia di Bari 100
Conventionalization of organic agriculture: A multiple case study analysis in Brazil and Italy 96
Transitioning farming systems to agroecology: insights from South of Italy. 95
Creación y distribución de valor en la cadena de producción y comercialización de aceite virgen extra de origen protegida. un análisis comparativo entre España e Italia 95
Consumer Misuse of Country-of-Origin Label: Insights from the Italian Extra-Virgin Olive Oil Market 94
Claim salutistici per differenziare gli oli extravergini 93
Politiche di gestione della risorsa idrica sotterranea a fini irrigui. Analisi delle preferenze degli agricoltori 93
Available Pathways for Operationalizing Circular Economy into the Olive Oil Supply Chain: Mapping Evidence from a Scoping Literature Review 93
How does the land market capitalize environmental, historical and cultural components in rural areas? Evidences from Italy 91
Do consumers understand health claims on extra-virgin olive oil? 91
Atteggiamento dei consumatori nei confronti dell’evoluzione del sistema agro-alimentare: l’introduzione di alimenti geneticamente modificati 88
Atteggiamento dei consumatori nei confronti dell’evoluzione del sistema agro-alimentare: l’introduzione di alimenti geneticamente modificati 84
Testing consumers’ acceptance for an extra-virgin olive oil with a naturally increased content in polyphenols: The case of ultrasounds extraction 83
Il commercio internazionale degli oli di oliva italiani e pugliesi: un'analisi comparata 82
Innovative olive-growing models: an economic and environmental assessment 80
Toward the circular economy into the olive oil supply chain: A case study analysis of a vertically integrated firm 79
Latte bufalino, un mercato da costruire. Un’analisi tecnico-economica sull'allevamento biologico della bufala in Campania 79
Filiera olivicola-olearia pugliese: criticità e prospettive 79
null 78
Modelli olivicoli innovativi: un’analisi comparativa 77
Do Italian consumers value health claims on extra-virgin olive oil? 77
Implicazioni del processo di integrazione euro-mediterraneo sul sistema agroalimentare pugliese 75
Agri-Food Markets towards Agroecology: Tensions and Compromises Faced by Small-Scale Farmers in Brazil and Chile 75
Agri-food systems in transition: Potentialities and challenges of moving towards circular models 74
Trust building and social capital as development policy tools in rural areas. An empirical analysis: the case of the LAG CDNISAT 74
Olive oils protected by the EU geographical indications: creation and distribution of the value-adding within supply chains 71
The contribution of economics to agroecology: a scoping review 70
Sistemi olivicoli rappresentativi pugliesi e valutazione dei risultati economici aziendali 70
The effects of the Health Check of the Common Agricultural Policy on Italian olive tree farming 70
Convenienza economica del metodo biologico negli allevamenti bufalini 69
Capacità competitiva dell’olivicoltura biologica e adeguatezza delle politiche di sostegno 69
Consumer acceptance of innovations in traditional foods: the case of extra-virgin olive oil 65
Innovative olive-growing models: an economic and environmental assessment 64
The socio-economic issues of agroecology: a scoping review 63
Circular Business Model Design for Transitioning the Italian Olive Oil Sector into Sustainable Trajectories 63
Sviluppo Rurale e sostenibilità dell’agricoltura nelle aree protette. Il caso del Parco Nazionale dell’Alta Murgia 62
Design of an incentive-based tool for effective water saving policy in agriculture 61
Il part-time in agricoltura: il caso della Puglia 60
Struttura e competitività della filiera olivicola-olearia in Puglia 59
Linee guida per un Piano di Azione per il miglioramento e la riorganizzazione del sistema di controllo e certificazione delle produzioni da agricoltura biologica 58
In the ancient world, virgin olive oil was called “liquid gold” by Homer and “the great healer” by Hippocrates. Why has this mythic image been forgotten? 58
Una valutazione degli effetti dell’evoluzione della PAC sul settore olivicolo. Il caso della Puglia 57
Evoluzione degli scambi commerciali dell’Italia nel mercato mondiale degli oli di oliva 56
Un’analisi del sistema di controllo e certificazione delle produzioni da agricoltura biologica 56
Creazione e distribuzione del valore nella filiera dell’olio extravergine di oliva DOP “Terra di Bari” 54
Olivo, confronto economico tra intensivo e superintensivo 54
La zootecnia biologica in Campania 52
Assessment of the economic impact from extreme events: The case of Xylella fastidiosa in the olive growing of Salento (Southern Italy) 51
TRANSITIONING INTO CIRCULAR AGRI-FOOD SYSTEMS: THE CASE STUDY OF THE APULIAN OLIVE OIL SUPPLY CHAIN 50
Patto Territoriale e modello di sviluppo locale: il caso del Patto agricolo Nord Barese–Ofantino 50
Valutazione dell'efficienza della spesa pubblica per la riduzione dell'impatto ambientale: il Reg. CEE 2078/92 sostegno del biologico in Campania 50
Marchi di origine dell’olio evo: potenzialità e criticità 48
Le filiere dell’agricoltura biologica in Campania al termine dell’intervento comunitario 2078/92: una analisi tramite GIS 48
Olivicoltura biologica mondiale e posizione competitiva della filiera olivicola-olearia biologica pugliese 44
SCOPING ECONOMISTS’ CONTRIBUTION TO AGROECOLOGY: A REVIEW 43
Un’analisi della struttura e del funzionamento del sistema di controllo e certificazione delle produzioni da agricoltura biologica 43
Characterizing the agroecological transition of Italian farming systems using FADN database 42
Oliveti intensivi e tradizionali: costi a confronto. Un’indagine in Puglia nel nord barese 42
Valuing Cost of Groundwater Overexploitation: Evidences from Apulian Land Values 33
Drivers for the adoption of circular eco-innovations in agriculture: insights from a field experiment on olive growers 19
null 18
A Conceptual Framework for an Agroecological Business Model Canvas 13
Co-Designing Agroecological Business Models: A Methodological Strategy for Innovating Farming Systems 10
How can Living Lab approach support Agroecological Transition? Insights on the Socio-Economic Aspects from a Literature Review 6
Totale 8.233
Categoria #
all - tutte 31.633
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 31.633


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021431 0 0 0 0 0 38 82 42 67 94 58 50
2021/2022522 34 59 19 29 7 24 17 29 22 44 95 143
2022/2023902 125 93 81 92 91 104 9 124 124 8 34 17
2023/2024704 27 62 33 34 37 99 26 39 58 89 102 98
2024/20252.110 105 100 144 115 140 151 196 197 73 111 248 530
2025/20261.753 555 175 301 324 352 46 0 0 0 0 0 0
Totale 8.233