Sfoglia per Autore
Competenza valutativa e formazione docente
2019-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Valutare la Terza Missione dell'Università: processi partecipativi e meccanismi di consultazione.
2019-01-01 Scardigno, A. F.; Blasi, B.; Pastore, S.; Guaragno, F.
Mettere al centro gli studenti nella valutazione: la migliore promessa per promuovere apprendimento
2019-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Alla ricerca di una definizione di competenza valutativa
2019-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Formative Assessment and Teaching Practice: The point of view of Italian Teachers
2019-01-01 Pastore, Serafina; Manuti, Amelia; Scardigno, ANNA FAUSTA
Students’ feedback in mid-term surveys: an explorative contribution in the Italian university context
2019-01-01 Pastore, Serafina; Manuti, Amelia; Scardigno, ANNA FAUSTA; Curci, Antonietta; Pentassuglia, Monica
Teacher assessment literacy: A three-dimensional model
2019-01-01 Pastore, Serafina; Andrade Heidi, L.
Through student eyes: Assessment conceptions and quality assurance
2020-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Is an “avant-garde” assessment? The certification of competencies in the Italian higher education system.
2020-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Il Sistema nazionale di valutazione e l'uso delle Rilevazioni nazionali INVALSI nelle scuole: quali cambiamenti?
2020-01-01 Pastore, S.; Freddano, M.
Saper (ben) valutare. Repertori, modelli e istanze formative per l’assessment literacy degli insegnanti,
2020-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Prove parallele, prove per una valutazione coesa e coerente
2020-01-01 Pastore, S.; Lacava, C.; Mansueto, D.
Culturally Responsive Assessment: A Missed Call for Italy?
2020-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
How Do Italian Teacher Trainees Conceive Assessment?
2020-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
COVID-19 and the School Assessment Reform? The Missed Effects on Formative Assessment Practice
2021-01-01 Pastore, Serafina
Data on learning and teacher decision-making. An “Italian marriage”
2021-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Assessment Literacy, Data Use, and Teacher Decision-making: A Feasible Balance?
2021-01-01 Pastore, Serafina
A national student survey for the Italian higher education system
2021-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA; Manuti, Amelia; Scardigno, ANNA FAUSTA
Assessment literacy in the higher education context: A systematic review
2022-01-01 Pastore, SERAFINA MANUELA
Proceedings of EDULEARN22 Conference 4th-6th July 2022, Palma, Mallorca, Spain
2022-01-01 Muschitiello, Angela; Eramo, Giacomo; Rossini, Valeria; Serafina, Manuela
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile