SEMERARO, CRISTINA

SEMERARO, CRISTINA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE DELLA FORMAZIONE, PSICOLOGIA, COMUNICAZIONE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 30 (tempo di esecuzione: 0.033 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
academic performance and negative emotions: a systematic review of literature 1-gen-2023 Semeraro, C.; Antonucci, L. A.; Bucci, G.; Taurino, A.; Cassibba, R.
Confidence in attachment relationships and marital status as protective factors for self-perceived parental role and in-person visitation with children among incarcerated fathers.An Italian study 1-gen-2018 Giovanni Laquale, Michele; Coppola, GABRIELLE, JOHANNA; Cassibba, Rosalinda; Pasceri, Maria; Pietralunga, Susanna; Taurino, Alessandro; Semeraro, Cristina; Grattagliano, Ignazio
Distance learning in Higher Education during the first pandemic lockdown: The point of view of students with special educational needs 1-gen-2021 Silletti, Fabiola; Ritella, Giuseppe; Iacobellis, Barbara; Semeraro, Cristina; Episcopo, Erica; Cassibba, Rosalinda; Coppola, Gabrielle
Disturbi Specifici dell’Apprendimento: Rilevazione delle Difficoltà. 1-gen-2013 Semeraro, C.; Arpino, R.
Fattori cognitivi e non cognitivi coinvolti nella performance matematica 1-gen-2019 Semeraro, C.; Giofrè, D.; Coppola, G.; Lucangeli, D.; Cassibba, R.
Il Disturbo da Deficit di Attenzione e Iperattività: criteri diagnostici e interventi psico-educativi. 1-gen-2016 Semeraro, C.; Cassibba, R.
La comprensione del testo: il ruolo di variabili cognitive e socio-emotive 1-gen-2019 Cicinelli, G.; Semeraro, C.
La comunicazione della diagnosi di disturbo specifico dell'apprendimento. Lo studente, la famiglia e il contesto scolastico 1-gen-2020 Semeraro, C; Coppola, G; Lucangeli, D; Cassibba, R
Le Difficoltà di Calcolo e l’Ansia Matematica. Uno studio sulla Scuola Secondaria di Primo Grado. 1-gen-2017 Arpino, R.; Semeraro, C.; Destratis, A.; Massaro, V.; Molin, A.; Poli, S.
Learning Disabilities e didattica del "potenziamento": un percorso di valutazione di un training inclusivo 1-gen-2015 Perla, Loredana; Semeraro, Cristina
Parenting practices and dysregulation profile in a sample of Italian children 1-gen-2022 Muratori, P.; Levantini, V.; Maggi, S.; Pisano, S.; Cassiba, R.; Iacobellis, B.; Semeraro, C.; Coppola, G.
Percezione ed autorappresentazione della paternità ed esperienze detentive: risultati di una ricerca negli istituti penitenziari della Puglia e della Emilia Romagna 1-gen-2018 Grattagliano, Ignazio; Pietralunga, Susanna; Cassibba, Rosalinda; Coppola, GABRIELLE, JOHANNA; Giovanni Laquale, Michele; Taurino, Alessandro; Lacalandra, Giuliana; Pasceri, Maria; Semeraro, Cristina; Catanesi, Roberto; Preti, Elisabetta
Performance accademiche ed emozioni negative: una rassegna sistematica della letteratura 1-gen-2023 Semeraro, Cristina; Antonucci, Linda A.; Bucci, Graziana; Taurino, Alessandro; Cassibba, Rosalinda
Potenziamento delle competenze cognitivo-emotive in soggetti con Disturbo dello Spettro dell’Autismo mediante training cognitivo-comportamentale 1-gen-2017 Semeraro, C.; Leo, A.
Relation between fluid intelligence and mathematics and reading comprehension achievements: The moderating role of student teacher relationships and school bonding 1-gen-2023 Semeraro, C.; Musso, P.; Cassibba, R.; Annese, S.; Scurani, A.; Lucangeli, D.; Taurino, A.; Coppola, G.
Short-Term Orchestral Music Training Modulates Hyperactivity and Inhibitory Control in School-Age Children: A Longitudinal Behavioural Study 1-gen-2019 Fasano, Maria C.; Semeraro, Cristina; Cassibba, Rosalinda; Kringelbach, Morten L.; Monacis, Lucia; de Palo, Valeria; Vuust, Peter; Brattico, Elvira
STEM-Gender Stereotypes: Associations With School Empowerment and School Engagement Among Italian and Nigerian Adolescents 1-gen-2022 Musso, Pasquale; Ligorio, Maria Beatrice; Ibe, Ebere; Annese, Susanna; Semeraro, Cristina; Cassibba, Rosalinda
Strategie di potenziamento e competenze degli insegnanti: possibili implicazioni sul processo diagnostico 1-gen-2020 Semeraro, Cristina; Cassibba, Rosalinda
Teachers’ implicit theories and their impact on educational opportunities of gifted students|TEORIE IMPLICITE DEGLI INSEGNANTI E IMPATTO SULLE OPPORTUNITÀ EDUCATIVE DEGLI ALUNNI PLUSDOTATI 1-gen-2020 Cassibba, R.; Semeraro, C.
Teaching of cursive writing in the first year of primary school: Effect on reading and writing skills 1-gen-2019 Semeraro, Cristina; Coppola, Gabrielle; Cassibba, Rosalinda; Lucangeli, Daniela