SCARINCI, ALESSIA

SCARINCI, ALESSIA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE DELLA FORMAZIONE, PSICOLOGIA, COMUNICAZIONE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 63 (tempo di esecuzione: 0.033 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
ALTERNANZA SCUOLA LAVORO E SVILUPPO DELLE COMPETENZE DIGITALI TRA PERCEZIONE DI PRATICHE D’USO DEGLI STUDENTI E SAPERI FORMALI 1-gen-2018 Loperfido, Fedela Feldia; Caposeno, Katia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
Ambienti di apprendimento digitali innovativi: nuovi paradigmi 1-gen-2022 Scarinci, A.; Di Furia, M.; Peconio, G.
Analysing emotions to personalise learning for EduOpen Moocs’ platform 1-gen-2018 Dipace, Anna; Loperfido, Fedela Feldia; Scarinci, Alessia.
APPLYING GAMIFICATION IN LEARNING PROCESSES: GOOD PRACTICES AND RECOMMENDATIONS ABOUT HOW SERIOUS GAMES CAN ENHANCE STUDENTS' LEARNING SKILLS 1-gen-2022 Guarini, P.; Rossi, M.; Scarinci, A.; Di Fuccio, R.
Attività collaborative e risultati di apprendimento nel corso ricerca e innovazione didattica (L19) dell’Università di Foggia 1-gen-2019 Borrelli, Lucia; Loperfido, Fedela Feldia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
The beneficial effects of physical activity and weight loss on human colorectal carcinoma cell lines 1-gen-2020 Polito, R.; Scarinci, A.; Ambrosi, A.; Tartaglia, N.; Tafuri, D.; Monda, M.; Messina, A.; Cimmino, F.; Catapano, A.; Sessa, F.; Di Maio, G.; Francavilla, v. C.; Messina, G.; Monda, V.
Contestualizzazione e decontestualizzazione dell'apprendimento. Tra intermedia, narrazioni e cronotopi del sé. 1-gen-2018 Loperfido, FEDELA FELDIA; Scarinci, Alessia; Dipace, Anna
Cyberfeminism: A Relationship between Cyberspace, Technology, and the Internet 1-gen-2021 Toto, G. A.; Scarinci, A.
Didattica a distanza e cyber attacchi: quale formazione per i docenti? 1-gen-2021 Todino, M. D.; Di Tore, S.; Scarinci, A.
Didattica in presenza e Didattica a Distanza. Elementi per una prima comparazione ai tempi del Covid-19. 1-gen-2022 Scarinci, A.; Amati, I.
A digital learning environment www.coloredellastoria.unifg.it: didactic mythologies, interactions and guidelines for the participatory design of digital tools 1-gen-2013 De Santis, A.; Scarinci, A.
Digital Learning in classroom: diffusion, use and evaluation of digital learning environments in Apulian schools 1-gen-2013 Romito, G; Baldassarre, Michele; Scarinci, A.
Digital Scholarship and faculty development: for professional development in the university context 1-gen-2021 Perla, L; Scarinci, A.
Digital tools to combat educational poverty: examples of best practices. Strumenti digitali per contrastare la povertà educativa: esempi di best practices 1-gen-2020 Scarinci, A.; Barca, A.
DISAGIO SCOLASTICO, BISOGNI EDUCATIVI E PROCESSI DI INCLUSIONE 1-gen-2020 Del Gottardo, E.; Maci, P.; Scarinci, A.
Distance Learning and Digital Scholarship: New Challenges for Faculty Development 1-gen-2022 Vinci, V.; Scarinci, A.
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES FOR THE NEW MILLENNIUM. HOW TO RETHINK TEACHING IN THE POST-PANDEMIC ERA: THE RESULTS OF AN ITALIAN RESEARCH PROJECT. 1-gen-2021 Fornasari, Alberto; Conte, Matteo; Scarinci, Alessia
Elearning e infanzia (formazione dei bambini all’uso corretto del videogame) 1-gen-2020 Scarinci, A.
Faculty Development Design: A Curricular Training Model for Academic Professional Development 1-gen-2021 Perla, L.; Vinci, V.; Scarinci, A.
Flessibilità e adattamento al cambiamento nella trasposizione didattica a distanza 1-gen-2020 Galdieri, M.; Todino, M. D.; Scarinci, A.