Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 26
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Disturbi Specifici dell’Apprendimento: Rilevazione delle Difficoltà. 1-gen-2013 Semeraro, C.; Arpino, R.
Learning Disabilities e didattica del "potenziamento": un percorso di valutazione di un training inclusivo 1-gen-2015 Perla, Loredana; Semeraro, Cristina
Il Disturbo da Deficit di Attenzione e Iperattività: criteri diagnostici e interventi psico-educativi. 1-gen-2016 Semeraro, C.; Cassibba, R.
Le Difficoltà di Calcolo e l’Ansia Matematica. Uno studio sulla Scuola Secondaria di Primo Grado. 1-gen-2017 Arpino, R.; Semeraro, C.; Destratis, A.; Massaro, V.; Molin, A.; Poli, S.
Potenziamento delle competenze cognitivo-emotive in soggetti con Disturbo dello Spettro dell’Autismo mediante training cognitivo-comportamentale 1-gen-2017 Semeraro, C.; Leo, A.
Confidence in attachment relationships and marital status as protective factors for self-perceived parental role and in-person visitation with children among incarcerated fathers.An Italian study 1-gen-2018 Giovanni Laquale, Michele; Coppola, GABRIELLE, JOHANNA; Cassibba, Rosalinda; Pasceri, Maria; Pietralunga, Susanna; Taurino, Alessandro; Semeraro, Cristina; Grattagliano, Ignazio
Percezione ed autorappresentazione della paternità ed esperienze detentive: risultati di una ricerca negli istituti penitenziari della Puglia e della Emilia Romagna 1-gen-2018 Grattagliano, Ignazio; Pietralunga, Susanna; Cassibba, Rosalinda; Coppola, GABRIELLE, JOHANNA; Giovanni Laquale, Michele; Taurino, Alessandro; Lacalandra, Giuliana; Pasceri, Maria; Semeraro, Cristina; Catanesi, Roberto; Preti, Elisabetta
La comprensione del testo: il ruolo di variabili cognitive e socio-emotive 1-gen-2019 Cicinelli, G.; Semeraro, C.
Short-Term Orchestral Music Training Modulates Hyperactivity and Inhibitory Control in School-Age Children: A Longitudinal Behavioural Study 1-gen-2019 Fasano, Maria C.; Semeraro, Cristina; Cassibba, Rosalinda; Kringelbach, Morten L.; Monacis, Lucia; de Palo, Valeria; Vuust, Peter; Brattico, Elvira
Teaching of cursive writing in the first year of primary school: Effect on reading and writing skills 1-gen-2019 Semeraro, Cristina; Coppola, Gabrielle; Cassibba, Rosalinda; Lucangeli, Daniela
Fattori cognitivi e non cognitivi coinvolti nella performance matematica 1-gen-2019 Semeraro, C.; Giofrè, D.; Coppola, G.; Lucangeli, D.; Cassibba, R.
The role of cognitive and non-cognitive factors in mathematics achievement: The importance of the quality of the student-teacher relationship in middle school 1-gen-2020 Semeraro, Cristina; Giofrè, David; Coppola, Gabrielle; Lucangeli, Daniela; Cassibba, Rosalinda
Strategie di potenziamento e competenze degli insegnanti: possibili implicazioni sul processo diagnostico 1-gen-2020 Semeraro, Cristina; Cassibba, Rosalinda
The apple of daddy’s eye: Parental overvaluation links the narcissistic traits of father and child 1-gen-2020 Coppola, G.; Musso, P.; Buonanno, C.; Semeraro, C.; Iacobellis, B.; Cassibba, R.; Levantini, V.; Masi, G.; Thomaes, S.; Muratori, P.
Understanding the impact of diagnosis: emotional well-being, peers and teachers. 1-gen-2020 Semeraro, Cristina; Coppola, Gabrielle; Taurino, Alessandro; Cassibba, Rosalinda
Communication of the diagnosis of a specific learning disorder The student, the family and the school context 1-gen-2020 Semeraro, C; Coppola, G; Lucangeli, D; Cassibba, R
The link between mother and child's obsessive-compulsive symptoms: A test of simple and serial mediation models in a healthy community sample 1-gen-2020 Coppola, Gabrielle; Costantini, Alessandro; Goffredo, Marvita; Antonio Piazzolla, Domenico Vito; Semeraro, Cristina; Cassibba, Rosalinda; Foschino Barbaro, Maria Grazia; Mancini, Francesco
Teachers’ implicit theories and their impact on educational opportunities of gifted students|TEORIE IMPLICITE DEGLI INSEGNANTI E IMPATTO SULLE OPPORTUNITÀ EDUCATIVE DEGLI ALUNNI PLUSDOTATI 1-gen-2020 Cassibba, R.; Semeraro, C.
Distance learning in Higher Education during the first pandemic lockdown: The point of view of students with special educational needs 1-gen-2021 Silletti, Fabiola; Ritella, Giuseppe; Iacobellis, Barbara; Semeraro, Cristina; Episcopo, Erica; Cassibba, Rosalinda; Coppola, Gabrielle
The mental state in perpetrators of violent crime: a short case report regarding preliminary investigation with the adult attachment interview 1-gen-2021 Patrizia Franco, Tamara; Coppola, GABRIELLE, JOHANNA; Costantini, Alessandro; Cassibba, Rosalinda; Musso, Pasquale; Semeraro, Cristina; Taurino, Alessandro; Grattagliano, Ignazio
Mostrati risultati da 1 a 20 di 26
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile