This study focuses on the songs of "popular" music contained in Eighteenth-century opere buffe and comedies and tries to verify how the composers knew to recreate the effect of "street music" with mandolino, calascione and other popular instruments. From Leonardo Vinci to Giovanni Paisiello.

Tra realismo e psicologismo. La musica popolare nel teatro d’opera del ‘700

Lorenzo Mattei
2013-01-01

Abstract

This study focuses on the songs of "popular" music contained in Eighteenth-century opere buffe and comedies and tries to verify how the composers knew to recreate the effect of "street music" with mandolino, calascione and other popular instruments. From Leonardo Vinci to Giovanni Paisiello.
2013
978-88-8459-277-4
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11586/214465
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact