This study focuses on the Giordani's Opere Serie, in particular on Ines de Castro which in many respects anticipates the sensitivity of Romanticism. The innovative musical style, the use of choirs and complex multi-sectional arias are typical elements of a new way of writing drammi per musica. The study examines autograph sources.

Musica e dramma nel ‘dramma per musica’: Ines de Castro (1793) di Giuseppe Giordani

Lorenzo Mattei
2013-01-01

Abstract

This study focuses on the Giordani's Opere Serie, in particular on Ines de Castro which in many respects anticipates the sensitivity of Romanticism. The innovative musical style, the use of choirs and complex multi-sectional arias are typical elements of a new way of writing drammi per musica. The study examines autograph sources.
2013
978-88-7096-733-3
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11586/214437
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact