This study focuses on the myth of abandoned heroines and focuses on the way music makes the moment of abandonment. The study gave an opportunity to deepen the problem of the happy ending on the operatic scenes of the mid-Eighteenth Century, musically treated with similar solutions by the composers of the Neapolitan area.

Accoglienza di donne, rifiuto di eroi. Il tòpos dell’abbandono sulla scena lirica del Settecento

Lorenzo Mattei
2014-01-01

Abstract

This study focuses on the myth of abandoned heroines and focuses on the way music makes the moment of abandonment. The study gave an opportunity to deepen the problem of the happy ending on the operatic scenes of the mid-Eighteenth Century, musically treated with similar solutions by the composers of the Neapolitan area.
2014
978-88-6760-228-5
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11586/214355
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact