This study examines the opera production of Jommelli in Stuttgart with particular reference to the Didone Abandonata (1763). The autograph of this score allows analyzing the care of Jommelli for the instrumentation that accompanies the gestures of the singers. In this case the music is strictly linked to the action and it develops an innovative language (especially in concertati)

Musica e gestualità nella “Didone abbandonata” (Stoccarda 1763) di Niccolò Jommelli

Lorenzo Mattei
2014-01-01

Abstract

This study examines the opera production of Jommelli in Stuttgart with particular reference to the Didone Abandonata (1763). The autograph of this score allows analyzing the care of Jommelli for the instrumentation that accompanies the gestures of the singers. In this case the music is strictly linked to the action and it develops an innovative language (especially in concertati)
2014
978-88-87970-08-1
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11586/214348
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact