MARIOTTI, SAMANTA
MARIOTTI, SAMANTA
A video game for the Archaeological Park of Poggibonsi (Italy). Towards new promotional and educational trends: potentials, challenges, and perspectives
2022-01-01 Mariotti, Samanta
Archaeological Heritage and Play: Co-Creating Pathways for Cultural Integration Among Migrant Communities
2025-01-01 Mariotti, Samanta
Archaeology and Video Games in Italy: preliminary insights into archaeologists' perspectives
2025-01-01 Caloi, Luca; Mariotti, Samanta
Costruire l’identità di una comunità dell’Etruria costiera: dieci anni di archeologia globale e partecipata a Vignale
2018-01-01 Mariotti, Samanta
Esperienze di coinvolgimento attivo dei bambini per l’apprendimento della Storia
2020-01-01 Mariotti, Samanta; Marotta, Nina
From archaeological to digital data: a holistic reflection on the design of a serious game for users’ engagement
2021-01-01 Mariotti, Samanta
Gamifying Cultural Heritage. Education, Tourism Development, and Territory Promotion
2022-01-01 Mariotti, Samanta
Gestire la geografia della complessità, dai dati alle storie: il progetto ‘percorsi biografici’ tra archeologia pubblica e rigenerazione urbana
2019-01-01 Mariotti, Samanta
Gioco e storydoing: strumenti didattici per l’insegnamento della storia nella scuola primaria
2020-01-01 Mariotti, Samanta; Marotta, Nina
Introduzione
2022-01-01 Bertoldi, Stefano; Mariotti, Samanta
La “fine” ed un nuovo inizio: il Metaverso in archeologia
2022-01-01 Bertoldi, Stefano; Mariotti, Samanta
Oltre i preconcetti per leggere la complessità. Il progetto di archeologia del contemporaneo Percorsi bioGrafici a Monforte San Giorgio (ME)
2024-01-01 Giorgi, Elisabetta; Luppino, Luca; Mariotti, Samanta
Percorsi bioGrafici: un progetto di archeologia pubblica del contemporaneo a Monforte San Giorgio (ME) / Percorsi bioGrafici: a project of public archaeology of contemporary at Monforte San Giorgio (ME, Sicily)
2019-01-01 Zanini, Enrico; Giorgi, Elisabetta; Marotta, Nina; Mariotti, Samanta; Luppino, Luca
Raccontare una mansio in un progetto di archeologia pubblica
2016-01-01 Mariotti, Samanta; Marotta, Nina; Ripanti, Francesco
Ricerca, valorizzazione e narrazioni sulla collina di Poggibonsi: dallo scavo al videogioco
2024-01-01 Mariotti, Samanta
Serious Games and Archaeology: Rough Notes on Crafting Archaeological Data for Heritage Enhancement
2020-01-01 Mariotti, Samanta
The God of Time is Heritage of Mine
2018-01-01 Ripanti, F.; Mariotti, S.
The Past as a Digital Playground: Archaeology, Virtual Reality and Video Games
2022-01-01 Bertoldi, Stefano; Mariotti, Samanta
The Use of Serious Games as an Educational and Dissemination Tool for Archaeological Heritage. Potential and Challenges for the Future
2021-01-01 Mariotti, Samanta
Transforming the Archaeological Record Into a Digital Playground: A Critical Analysis of The Living Hill Project
2022-01-01 Mariotti, Samanta