This paper aims to show the necessity to preserve handwriting in language learning and provides an analysis of the cognitive advantages of handwriting and their implications for language teaching. Handwriting can improve learning and critical abilities, as well as input storage, allowing to get better conceptual performances. Moreover, handwriting, requiring a higher cognitive load than digital writing, an implement our cognitive reserve.
Questo contributo evidenzia la necessità di preservare la scrittura manuale nell’apprendimento delle lingue, fornendo un’analisi dei vantaggi cognitivi che la caratterizzano e delle implicazioni glottodidattiche che ne seguono. La scrittura manuale è in grado di migliorare l’apprendimento e la capacità critica nonché di favorire la memorizzazione degli input, permettendo di ottenere prestazioni concettuali migliori. Inoltre, richiedendo un carico cognitivo maggiore rispetto alla scrittura digitale, può implementare la nostra riserva cognitiva.
I vantaggi cognitivi della scrittura a mano nell’apprendimento delle lingue
Moira De Iaco
2019-01-01
Abstract
This paper aims to show the necessity to preserve handwriting in language learning and provides an analysis of the cognitive advantages of handwriting and their implications for language teaching. Handwriting can improve learning and critical abilities, as well as input storage, allowing to get better conceptual performances. Moreover, handwriting, requiring a higher cognitive load than digital writing, an implement our cognitive reserve.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.