The contribution analyzes the artistic activity of the sculptor Arcangelo Testa who realized in 1835 the sculptural group of the Trinity for the church of San Rocco in the city of Foggia. The sculptor is inspired by the Neapolitan Baroque tradition of which he remains one of the last great interpreters and very much required for commissions between Puglia, Campania, Calabria and Sicily. In addition, the archive records give us the sculptor's relationship with the Confraternita of St. Rocco.
Il contributo analizza l'attività artistica dello scultore Arcangelo Testa che realizza nel 1835 il gruppo scultoreo della Trinità per la chiesa di San Rocco nella città di Foggia. Lo scultore si ispira alla tradizione barocca napoletana di cui resta uno degli ultimi grande interprete e molto richiesto per commissioni tra la Puglia, Campania, Calabria e Sicilia. Inoltre la documentazione di Archivio ci restituisce i rapporti dello scultore con la Confraternita di San Rocco.
La “macchina” lignea della SS. Trinità dello scultore napoletano Arcangelo Testa
DI LIDDO, ISABELLA
2013-01-01
Abstract
The contribution analyzes the artistic activity of the sculptor Arcangelo Testa who realized in 1835 the sculptural group of the Trinity for the church of San Rocco in the city of Foggia. The sculptor is inspired by the Neapolitan Baroque tradition of which he remains one of the last great interpreters and very much required for commissions between Puglia, Campania, Calabria and Sicily. In addition, the archive records give us the sculptor's relationship with the Confraternita of St. Rocco.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.