Sfoglia per Rivista
L’idea del confine e della liminalità: dai processi semiotici della mente ai processi educativi
2021-01-01 Capone, Roberto
Mathematics and Literature in Secondary School: an interdisciplinary teaching proposal
2017-01-01 Capone, Roberto; Pace, Giovanna; Tortoriello, Francesco Saverio
MATHEMATICS AS A WAY OF BEING FAMILIAR WITH THE TERRITORY
2013-01-01 Montone, Antonella; Faggiano, Eleonora; Troccoli, A.
Which strategies do students adopt when reading a text containing a mathematical problem? Initial results of an exploratory study with eye-tracking
2022-01-01 Capone, Roberto; Gambini, Alessandro; Ferretti, Federica; Spagnolo, Camilla; Casalvieri, Christian
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
L’idea del confine e della liminalità: dai processi semiotici della mente ai processi educativi | 1-gen-2021 | Capone, Roberto | |
Mathematics and Literature in Secondary School: an interdisciplinary teaching proposal | 1-gen-2017 | Capone, Roberto; Pace, Giovanna; Tortoriello, Francesco Saverio | |
MATHEMATICS AS A WAY OF BEING FAMILIAR WITH THE TERRITORY | 1-gen-2013 | Montone, Antonella; Faggiano, Eleonora; Troccoli, A. | |
Which strategies do students adopt when reading a text containing a mathematical problem? Initial results of an exploratory study with eye-tracking | 1-gen-2022 | Capone, Roberto; Gambini, Alessandro; Ferretti, Federica; Spagnolo, Camilla; Casalvieri, Christian |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile