The article explores the pervasive impact of digital technologies on social relationships and formal learning among young individuals. It analyzes the risks and opportunities stemming from virtual socialization, emphasizing the necessity for a conscious and critical use of technology within educational contexts. The school assumes a central role in guiding youth towards a balanced digital future, promoting holistic digital skills and fostering authentic human relationships.
L’articolo esplora l’impatto pervasivo delle tecnologie digitali sulle relazioni sociali e sugli apprendimenti formali dei giovani. Si analizzano i rischi e le opportunità derivanti dalla socializzazione virtuale, evidenziando la necessità di un uso consapevole e critico delle tecnologie in ambito educativo. La scuola assume un ruolo centrale nel guidare i giovani verso un futuro digitale equilibrato, promuovendo
Relazioni sociali e nuove forme di apprendimento nell’era delle tecnologie digitali
Civita A.
;
2024-01-01
Abstract
The article explores the pervasive impact of digital technologies on social relationships and formal learning among young individuals. It analyzes the risks and opportunities stemming from virtual socialization, emphasizing the necessity for a conscious and critical use of technology within educational contexts. The school assumes a central role in guiding youth towards a balanced digital future, promoting holistic digital skills and fostering authentic human relationships.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


