The essay deals with the dynamics of political propaganda in Imperial Germany (1870-1914). It suggests a link between propaganda forms, electoral rules and party structure. The rise of an industrialised and highly urbaanised society changes the forms of political mobilisation and affects party organisation.
Scheda prodotto non validato
Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo
Titolo: | Le campagne elettorali nella Germania imperiale |
Autori: | |
Data di pubblicazione: | 2004 |
Abstract: | The essay deals with the dynamics of political propaganda in Imperial Germany (1870-1914). It suggests a link between propaganda forms, electoral rules and party structure. The rise of an industrialised and highly urbaanised society changes the forms of political mobilisation and affects party organisation. |
Handle: | http://hdl.handle.net/11586/12375 |
ISBN: | 88-424-9172-1 |
Appare nelle tipologie: | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.