In this paper we analyse the results from a survey carried out among students of the Faculty of Education at the University of Bari with respect to the different aspects of the teaching activity. The statistical techniques of Multidimensional Scaling and principal component analysis have been used to synthesize a matrix of data maintaining the greatest informational content.

La misurazione del grado di soddisfazione degli studenti sulla didattica mediante tecniche di statistica multivariata.

MANCA, FABIO;MARIN, Claudia
2011-01-01

Abstract

In this paper we analyse the results from a survey carried out among students of the Faculty of Education at the University of Bari with respect to the different aspects of the teaching activity. The statistical techniques of Multidimensional Scaling and principal component analysis have been used to synthesize a matrix of data maintaining the greatest informational content.
2011
978-88-88793-49-8
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11586/114705
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact