Sfoglia per Autore
Digital Learning in classroom: diffusion, use and evaluation of digital learning environments in Apulian schools
2013-01-01 Romito, G; Baldassarre, Michele; Scarinci, A.
A digital learning environment www.coloredellastoria.unifg.it: didactic mythologies, interactions and guidelines for the participatory design of digital tools
2013-01-01 De Santis, A.; Scarinci, A.
Producers organizations and knowledge transfer
2015-01-01 Lamonca, E.; Scarinci, A.; Silvestri, R.
ICT Platform and Gaming to Social Change in Rural Areas
2016-01-01 Conto', Francesco; Dipace, Anna; Norlund, A.; Djelveh, S.; Faccilongo, Nicola; Scarinci, A.; Borrelli, L.
La co-progettazione degli strumenti di valutazione degli apprendimenti.
2016-01-01 Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
Qualitative learning analytics to detect students’ emotional topography on EduOpen
2018-01-01 Fedela Loperfido, Feldia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
Teacher’s digital culture: the horizon of Italian participants in a TFA course
2018-01-01 Loperfido, Fedela Feldia; Caposeno, Katia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia; Viteli, Jarmo
Contestualizzazione e decontestualizzazione dell'apprendimento. Tra intermedia, narrazioni e cronotopi del sé.
2018-01-01 Loperfido, FEDELA FELDIA; Scarinci, Alessia; Dipace, Anna
Underequipped skilled educators. The case of Southern Italian high school teachers for students with special educational needs
2018-01-01 Dipace, Anna; Loperfido, FEDELA FELDIA; Viteli, Jarmo; Caposeno, Katia; Scarinci, Alessia
Master blended UniFg: tra innovazione dei contenuti e riprogettazione didattica
2018-01-01 Bellini, Claudia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
From Big Data to Learning Analytics for a personalized learning experience
2018-01-01 Dipace, A; Loperfido, F. F.; Scarinci, A.
Qualitative Learning Analytics to Understand the Students’ Sentiments and Emotional Presence in EduOpen.
2018-01-01 Loperfido, Fedela Feldia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
ALTERNANZA SCUOLA LAVORO E SVILUPPO DELLE COMPETENZE DIGITALI TRA PERCEZIONE DI PRATICHE D’USO DEGLI STUDENTI E SAPERI FORMALI
2018-01-01 Loperfido, Fedela Feldia; Caposeno, Katia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
Analysing emotions to personalise learning for EduOpen Moocs’ platform
2018-01-01 Dipace, Anna; Loperfido, Fedela Feldia; Scarinci, Alessia.
TEACHERS INDUCTION AND DIGITAL CULTURE. THE CASE OF SOUTHERN ITALY TEACHERS ATTENDING TFA
2018-01-01 Dipace, Anna; Loperfido, Fedela; Caposeno, Katia; Scarinci, Alessia; Viteli, Jarmo
Attività collaborative e risultati di apprendimento nel corso ricerca e innovazione didattica (L19) dell’Università di Foggia
2019-01-01 Borrelli, Lucia; Loperfido, Fedela Feldia; Dipace, Anna; Scarinci, Alessia
Formazione pedagogica per l’insegnamento: il nuovo profilo professionale del docente universitario
2019-01-01 Scarinci, A; Dipace, A.
The three years MOOC Experience of the University of Foggia
2019-01-01 Borrelli, L. M.; Perrella, S.; Dipace, A.; Scarinci, A.
La scrittura tra tecnologie e nuovi ambienti di apprendimento
2019-01-01 Scarinci, Alessia
Il rapporto tra pensiero visivo, pensiero creativo e pensiero critico nei processi di insegnamento-apprendimento
2019-01-01 Nuzzaci, A.; Scarinci, A.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile